آموزش استفاده از گوگل ادز

هدف این استراتژی دریافت بیشترین میزان کلیک، براساس بودجه روزانه است. برای توضیح بقیه مراحل این آموزش، ما از کمپین سرچ استفاده کرده ایم. مشتری بر روی آگهی شما کلیک کرده و وارد وب سایتتان شود. اما تنها در صورتی که کمپین های تبلیغاتی گوگل را به درستی تنظیم کرده باشید. به عنوان مثال قوانین کپی رایت، استفاده نکردن از کلمات دارویی، سایت های شرطبندی، استفاده همزمان از یک محتوا بر روی چند دامنه، لینک دانلود نرم افزارهای غیراورجینال و بسیاری موارد دیگر که حتما با کارشناسان شرکت در رابطه با قوانین و مقررات گوگل و بررسی وب سایت خود پیش از راه اندازی کمپین گوگل ادز مشاوره داشته باشید. جایی که وب سایتهای مختلف روی کلمات کلیدی و رنکهای برتر صفحه نتایج باهم دوئل میکنن.

تاثیرات مثبت این ابزار در جذب ترافیک و برندینگ باعث میشه که گوگل وب سایت شما رو به عنوان سایتی که در نظر کاربران محبوب هست تلقی کنه؛ در نتیجه اعتبار و ارزش سایت رو افزایش میده و این امر در سئو سایت اثر مثبت داره. در ضمن این نوع استراتژی فقط مخصوص شبکه جستجوی گوگل (GSN – Google search network) است. تبلیغات گوگل در کدام رسانه ها پخش می شوند؟ شبکه نمایش یا جستجو؛ کدام را انتخاب کنیم؟ کدام استراتژی Bidding برای شما مناسب است؟

دنیای گوگل ادز بر مبنای صحنه یک مزایده بزرگ بنا شده. دقت کنید که برای تبلیغات، هر چند وقت یک بار نیاز به شارژ گوگل ادز دارید. توی این کمپین گوگل تبلیغ شما رو برای یک کلمه کلیدی مشخص در سه جایگاه اول یا آخر صفحه نخست نتایج نشون میده و به ازای هر کلیکی که روی لینک شما صورت میگیره مبلغی مشخص رو از شارژ حساب شما در گوگل ادز کسر میکنه. برای هر متن تبلیغ نیز دو description با ظرفیت 90 کاراکتر در اختیار شماست تا توضیحات کوتاهی را درباره آگهی خود در آن وارد نمایید. پس در قسمت پایین تیک کنار Website visits را بزنید و آدرس وبسایتی که میخواهید برای آن تبلیغات انجام دهید را درج کنید و روی گزینه Continue بزنید. تبلیغ خود را نمایش دهید. 43٪ از مشتریان چیزی را که در یک تبلیغ YouTube دیدهاند، خریداری میکنند.

به این شکل که شما یک بنر تبلیغاتی رو در اختیار گوگل قرار میدید و اون هم ضمن پرداخت هزینهای بنر رو در سایتهای و بلاگهای پربازدید نمایش میده. توی این نوع از تبلیغات گوگل ادوردز، شما ویدیویی تبلیغاتی خودتون رو که تایم کمی هم داره در اختیار پلتفرم مورد نظر (مثلا یوتیوب) قرار میدید و اون رسانه، تبلیغات رو در اول، آخر یا وسط ویدیوهای خودش نمایش میده. این استراتژی کنترل همه چیز را به دست شما میسپارد مثلا اگر عبارتی برای شما سودآورتر است خیلی سریع میتوانید از دیگر کمپینها به بودجه آن اضافه کنید و…

کمپین های اپلیکیشن جهانی نیز یکی دیگر از انواع کمپین گوگل ادز هستند که توسط جاب تیم به تبلیغ کنندگان پیشنهاد میشود که برای افزایش دانلود محصولات تولیدکنندگان نرم افزارهای مختلف، نظیر نرم افزارهای اندروید یا ios یا نرم افزارهای کامپیوتر کاربرد دارد. یکی از راه هایی که گوگل به کسب درآمد می رسد از طریق گوگل ادز می باشد، به طوری که تبلیغ کنندگان موظف به پرداخت، به ازای هر کلیک برای دیده شدن در گوگل می باشند. تمرکز اصلی این روش هوشمند، آگاهی از برند (Brand Awareness) و دیده شدن توسط حداکثر افراد ممکن است. در این نوع تبلیغ کاربر یک کلمه کلیدی را انتخاب میکند و برای آن کلمه برروی یک صفحه خاص کمپین تبلیغاتی آماده میکند.

یعنی به کمک آن به مشتریهای بالقوه خود دسترسی داشته باشید. یکی از سادهترین روشهای قیمتگذاری گزینه Maximize Conversion است چون فقط باید حداکثر بودجه روزانه خود را تعریف کنید تا گوگل به طور هوشمندانهای و به کمک یادگیری ماشین آن را مصرف کند تا بیشترین تبدیل را داشته باشید. این تبلیغات گسترش یافته در یکی از پنج دسته زیر قرار میگیرند. همانطور که گفته شد هنگامی که کاربری جستجویی را در گوگل انجام می دهد، جناب گوگل این درخواست جستجو را بررسی و مزایده ای را به منظور تعیین میزان مبلغ پرداختی هر تبلیغ کننده و موقعیت تبلیغات آن برگزار می کند.

سایت اصلی گوگل ادز

خلاصه که هر کدوم نقاط قوت و ضعف مخصوص به خودشون رو دارن؛ اما کدوم یکی بهتره؟ خب طبیعتا در چنین حالتی گوگل ادز بیشتر به دردتون میخوره؛ اما اگه بخواید ماندگارتر و با طول عمر بیشتری در بستر اینترنت به کسب و کارتون ادامه بدید و صبر و حوصله کافی دارید، قطعا بهترین گزینه سئو هست؛ در نتیجه نمیشه گفت کدوم یکی بهتره. کسب درآمد از گوگل ادسنس یکی از کسب و کارهای جدید در ایران می باشد. تبلیغات آنلاین با گوگل ادز یا گوگل ادوردز (google adwords)، یکی از موثرترین راه ها برای رسیدن به مشتریان جدید و رشد کسب و کار شما است.

اینکه تبلیغ شما توی کدوم یک از سه جایگاه اول یا آخر قرار میگیره به این بستگی داره که مزایده چطور پیش میره و سایر رقبا چه مبلغی رو برای هزینه هر کلیک پیشنهاد کرده میکنن. البته یک نکته جا افتاده هست اونم اینه که برای برنده شدن توی این مزایده فقط نباید قیمت بیشتری پیشنهاد بدید؛ بلکه کیفیت تبلیغاتی که ارائه میدید و نمره کیفی که در همین راستا از گوگل ادز دریافت میکنید هم در این پیروزی نقش داره. امروزه اما گزینه های بیشتری برای تبلیغات وجود دارد. تفاوت بعدی اینه که تاثیرات و نتایج سئو نسبت به گوگل ادوردز ماندگاری بیشتری داشته و دائمیتر هستن؛ با این حال با گوگل ادز خیلی سریع به نتیجه دلخواه یعنی جذب ترافیک و فروش بیشتر میرسید؛ در حالی که در سئو برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید حداقل شش ماه صبر کنید! هنگامی که مشتری عبارتی جستوجو میکند که کلمه کلیدی شما هم شامل میشود، از این عبارت استفاده داده میشود.

کلید واژهها یا کلمات کلیدی، کلمات یا عباراتی هستند که مطابق با آن چه کاربر میخواهد، هستند و پرس و جوی آنها را هزینه تبلیغات در گوگل ادز برآورده میکند. شما CPC پایه یا همان هزینه پایه به ازای هر کلیک را برای کلمات کلید و اد گروپها (Ad Groups) مشخص میکنید و گوگل با الگوریتمهایش آن را بهینه میکند. نحوه پرداخت هزینه تبلیغات در گوگل ادز به ازای هر کلیک کاربر از موتورهای جستجو صورت میگیره (cpc)؛ یعنی شما اول از همه باید اکانت خودتون رو در گوگل ادز شارژ مالی کنید؛ سپس بعد از ران کردن کمپین، به ازای دریافت هر کلیک توسط کاربران از موتورهای جستجو مبلغی که از قبل مقدارش مشخص شده از حساب شما در گوگل ادوردز شما کسر میشه.

ثبت نام در گوگل ادز

آنچه که بهترین استراتژی Bidding را برای شما مشخص میکند؛ هدفتان از کمپین، حجم جستجو و بودجه شما است. البته این نوع قیمتگذاری خیلی بهینه نیست چون گوگل کیفیت یا ارتباط ترافیک را در نظر نمی گیرد و برای دریافت Lead یا فروش بیشتر مناسب نیست اما اگر بودجه بسیار محدودی داشته باشید یا حجم جستجوی برای کلمات کلیدی محدود باشد، این نوع استراتژی بهترین گزینه است. با این حساب، شما میتوانید به گوگل بگویید که تبلیغ شما را فقط به آقایان 18 تا 24 ساله نمایش دهد که در یکی از محلههای شهری در آلمان هستند (دلیل دارد که نگفتم ایران!) و با گوشی خود به اینترنت متصل شدهاند. یکی از مطرحترین این رسانهها خود موتور جستجوی گوگل است. با این حال باید بدونید که این سوال جواب مشخصی نداره.

شما واقعا باید هنگام استفاده از کلمات کلیدی دقت بالایی داشته باشید و قبل از مشخص کردن کلمه کلیدی، تست و بررسی کلمات مختلف و مشابه باید جزئی از استراتژی شما باشد. این قسمت دوم فقط به معنای متوقف کردن برخی از آنها به علت عملکرد ضعیف نیست، بلکه این به معنای حذف کامل برخی از جستجوها است. بنابراین، در این مقاله تنها به معرفی کامل شبکۀ نمایش گوگل بسنده میکنیم و در آینده، به سراغ آموزش کامل این شبکۀ تبلیغاتی نیز خواهیم رفت. در این سری آموزشی میخواهیم صفر تا صد تبلیغات در گوگل ادز را قدم به قدم به شما آموزش دهیم تا با خیالی راحت به سراغ استفاده از این روش تبلیغاتی بروید و مطمئن شوید سرمایۀ شما در هدفمندترین حالت ممکن هزینه میشود. هر سایتی که هزینه بیشتری رو برای هر کلیک بپردازه، جایگاه برتر گوگل برای کلمه کلیدی مورد نظر به اون تعلق میگیره. به نظرم بهتره فراتر از یک تعریف ساده پیش برید و برای آشنایی با این ابزار تبلیغات محبوب، صرفا به پاسخ سوال “گوگل ادز چیست” بسنده نکنید؛ به همین خاطر در دوم قدم بعد از پاسخ به سوال گوگل ادوردز چیست میخوام درباره نحوه عملکرد این ابزار با جزئیات بیشتری حرف بزنم.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

مرجعی با استفاده از آن بتوانید بهترین مسیر و روش تبلیغ در گوگل ادز را پیدا کنید. اگر CTR بالا و معیارهای ارزیابی ثابت را مشاهده کردید، اجازه دهید تبلیغ ادامه به کار دهد. فراموش نکنید که اطلاعات بالا مربوط به ترافیک ارگانیک نیست و همگی برای اجرای تبلیغات PPC ادوردز است. عنوان و متن آگهی شما باید با کلمات کلیدی که در مزایده گوگل ادز مشخص کردهاید مطابقت داشته باشد و راه حلی که آگهی شما در تبلیغ ارائه میدهد باید نقطه درد و نیاز کاربر را هدف قرار دهد. گوگل ادوردز؛ برنده خوش شانس مزایده رتبههای برتر گوگل کیه؟ از گوگل ادز برای اهداف تبلیغاتی متنوعی مانند: افزایش فروش، آگاهی از برند، افزایش نرخ تبدیل، دریافت Lead و .. استفاده میشود. فایده این کار برای صاحبان وبسایتها این است که به ازای هر بازدید و یا کلیک، مبلغی به حساب صاحب وبسایت واریز میشود. CPC یا همان هزینه به ازای هر کلیک، به مقدار پولی که هر زمان کسی بر روی تبلیغ شما کلیک کند، پرداخت می کنید، گفته می شود.

این رابط همچنین برای ارائه گردش کار بهتر با ویژگیهای جدید مانند ویرایش صفحه گسترده، گزارشهای جستجوی جستجو و معیارهای تبدیل بهتر بازسازی شدهاست. در صورتی که برای یک کلمه ی کلیدی خاص چندین سایت تبلیغات گوگل را فعال کرده باشند، رقابتی در میان این سایت ها برای نمایش تبلیغات خود شکل می گیرد. مثلا اگر یک کلمه کلیدی بسیار رقابتی و CPC شما هم زیاد باشد، گوگل مبلغ پیشننهادی شما را کم میکند برای اینکه عملا در این عبارت کلیدی، احتمال تبدیل کم است. هدف اصلی ما در این سری آموزشی، پرداخت به تبلیغات در شبکۀ جستجوی گوگل است. همانطور که در قسمتهای بعدی این سری آموزشی خواهید دید، پاسخ این سوال مثبت است. با این تفاوت که دیگر شما نیازی به تعیین ROI ندارید. نکته آخر این قسمت هم اینه که شما میتونید برای گوگل ادز بودجه روزانه تعیین کنید؛ یعنی براش سقفی رو مشخص کنید و متوجهش کنید که تبلیغات شما رو در طی روز طوری باید نشون بده که هزینه پرداختی شما از اون بودجه روزانهای که مشخص کردید بیشتر نشه.

نحوه کار با گوگل ادز

شما با کسب شناخت درست از گوگل ادز و انواع کمپینهای آن، میتوانید بهترین روش تبلیغاتی را انتخاب کنید و اولین قدم خودتان را محکم و مطمئن بردارید! در بخش سمت راست یک پیش نمایش از آگاهی خودتان را مشاهده میکنید. در صورتی که کمپین ادوردز شما به خوبی هدفگذاری و بهینه شده باشد و مبلغ پیشنهادی آن نیز به درستی تعیین شده باشد، میتوانید تبلیغات متمرکز را به جامعه هدف خودتان نمایش دهید و در مدت کمی هزینههای خودتان را جبران کنید. همچنین اگر عبارت کلیدی آسان باشد و گوگل تشخیص دهد که با کمی افزایش قیمت، نتیجه خیلی خوبی خواهید گرفت آن کار را انجام میدهد.

در اختیار شما قرار میدهد. اولین و بارزترین تفاوت گوگل ادز و سئو اینه که جذب ترافیک در سئو رایگانه؛ اما در گوگل ادز شما به ازای هر کلیک هزینه پرداخت میکنید. هزینه تبلیغات در یوتیوب چقدر است؟ ” به این توجه داشته باشید که وقتی شما اطلاعات دقیقی از کاربرانتان داشته باشید؛ اینکه اهل کجا هستند و میانگین سنیشان چقدر است، خیلیخیلی به کمپینهای هدفمند شما کمک خواهد کرد! این ابزار به عنوان زیر مجموعهای از رسانههای پولی تلقی میشه و بعضا به اون تبلیغات کلیکی هم میگن.

تبلیغات گوگل ادز چیست