بهترین لپ تاپهای گیمینگ و مخصوص بازی

در سالهای اخیر شرکتهای تولیدکننده لپتاپها نیز بنا بر درخواست کاربران سعی در تولید محصولات تخصصی در این زمینه کردند که بتوانند بازارهای خاص را بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون نیز پوشش دهند. لپتاپهای گیمینگ از پردازنده Intel Core یا AMD Ryzen استفاده میکنند که البته این پردازندهها پردازندههای معمولی نیستند و از جدیدترین پردازندههای Core i7 یا i9 اینتل و پردازندههای AMD Ryzen 9 یا AMD Ryzen 7 Mobile استفاده میکنند. این لپ تاپ که بهترین لپ تاپ اپل گیمینگ 2022 به شمار میرود ، مجهز به یک پردازنده شش هستهای Intel Core i7 است که با 16 گیگابایت رم و گرافیک اختصاصی AMD Radeon Pro 5300M اختصاص داده شده است. بله لپتاپهای ورکاستیشن از لحاظ سختافزاری از لپتاپهای گیمینگ بسیار پرقدرتتر است تنها تفاوت در مانیتور 60 هرتز است که میتوانید این مشکل هم با تهیه لپ تاپ ورک استیشن 120 هرتز حل کنید. اگر شما چند سال قبل چنین سوالی را مطرح میکردید، با پاسخ مثبت مواجه می شدید، اما در حال حاضر پاسخ منفی است، یعنی شما نمی توانید لپ پاتی در این رنج قیمت را پیدا کنید تا برای بازی های سنگین قابل استفاده باشد.

بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون

با این حال روشهایی وجود دارند که به وسیله آن میتوانید قدم به قدم روند تبدیل PC به کنسول بازی را شروع کنید. در صورتی که هزینه شما در خرید لپ تاپ محدود است، پیشنهاد میکنیم مدلی که انتخاب میکنید را از نظر رم محدودتر کنید. انتخاب هرکدام یک نظر شخصی است، اما در این مقاله خلاصهای از مشخصات هر یک از آنها بهمنظور انتخاب مناسبترین سیستمعامل برای شما در ادامه آورده شده است. این لپ تاپ فاکتورهای زیادی برای توجه دارد و خریداران میتوانند بهعنوان یک گزینه عالی به آن نگاه کنند.

صدا (که بهوسیلهی اسپیکری ششتکه تولید میشود) ضرب و باس قدرتمندی دارد، صفحه کلید و تاچ پد کلیک درست کار میکنند، در انتخاب پورتها چیزی جا نمانده و باتری می تواند تا هشت ساعت و نیم دوام بیاورد که چنین عملکردی عالی است. ما در این بخش قطعاتی را به شما معرفی میکنیم که در بازه قیمتیشان عالی هستند و برای اکثر قریب به اتفاق گیمرها بهترین گزینه خواهند بود. ما در این مطلب میخواهیم به شما میگوییم که چگونه کامپیوتر را به کنسول بازی تبدیل کنیم. تکنولایف فروشگاه انواع لپ تاپ و نوت بوک بیزینس و گیمینگ با امکان ارسال به سراسر ایران است. در زمان خرید لپ تاپ گیمینگ لنوو باید نکات مهمی را در نظر بگیریم که در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ لنوو با بررسی و مشخص کردن برخی از نکات میپردازیم. با در نظر گرفتن این موضوع شما میتوانید کارهایی انجام دهید که به نوعی تبدیل pc به کنسول بازی به حساب میآیند.

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون

این مدل مجهز به پردازندهی مرکزی Intel 4020، پردازشگر گرافیکی ۶۰۰ Intel HD Graphics بدون حافظهی گرافیکی مجزا، ۴ گیگابایت حافظهی رم و ۱ ترابایت حافظهی داخلی از نوع هارد دیسک است که برای کاربری عمومی مناسب است. مجهز به جدیدترین و قدرتمندترین پردازندههای سری AMD Ryzen و Nvidia RTX 3000، فوقالعاده قدرتمند است و میتواند در سختترین بازیها به شما کمک کند. لپتاپهای ورکاستیشن از کارتهای گرافیک قدرتمند مانند NVIDIA Quadro، AMD Radeon Pro یا AMD FirePro استفاده میکنند که حتی بازیهای بروز رو هم استفاده میکنند ولی لپتاپهای گیمینگ از پردازنده گرافیکی یا کارت گرافیکی استفاده میکنند که مختص بازی است و توانایی بالایی که رندر نرمافزارهای حرفهای مانند طراحی 4k را ندارند و معمولاً از کارتهای گرافیک معمولی مانند NVIDIA GeForce و AMD Radeon بهره میبرند. این لپ تاپ ها در چند سری Legion 5، Legion 5 Pro و Legion 7 و Legion 7 Slim عرضه شده است.

کیبورد این لپ تاپ گیمینگ HP از نوع جزیرهای با بک لایت RGB میتواند برای هر کاربری جذاب باشد. اول از همه بگوییم که این راهنمای خرید، شامل گزینههای مختلفی از لپتاپهای اداری، سبک و سنگین و گیمینگ میشود. با این حال، صفحه نمایش Blade 15 جدید، یکی از اولین پنلهای لپ تاپ است که وضوح 1440p را فراهم کرده و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را در اختیار شما میگذارد. برند لنوو نیز در بازه قیمتی بیخیال ننشسته است و مدل Ideapad Gaming 3 را عرضه کرده است. برای اینکه Asus TUF Dash F15 FX516PM سرعت مناسبی در اختیار کاربران قرار دهد از حافظه SSD مدل NVMe استفاده کرده که ظرفیت آن به ۵۱۲ گیگابایت میرسد. اگر گیمر حرفه ای هستی، باید لپ تاپی انتخاب کنی که حدودا بین 12 یا 13 ساعت دوام داشته باشه، چون بازی، به سرعت باتری رو تخلیه می کنه، اما لپ تاپ های بازی سیستم خنک کننده ای دارند که برای خنکی باید با سرعت بالایی کار کنند درنتیجه انرژی بیشتری مصرف میشه، و به باتری فشار میاد، پس باتری توی لپ تاپ بازی خیلی مهمه .

منبع تغذیه EVGA 650 BQ نیز برای یک سیستم پایینرده گزینه ایدهآلی به نظر میرسد. به طور کلی اما میتوان طول عمر متوسط لپ تاپ های گیمینگ میانرده را 3 الی 4 سال و طول عمر لپ تاپهای گیمینگ بالارده را 4 تا 6 سال در نظر گرفت. از نظر SSD نیز میتوانید به سراغ Samsung 970 Evo Plus که یکی از بهترین PCIe 3.0ها است، بروید. البته اگر میخواهید کمتر هزینه کنید، میتوانید i3-10100 را نیز مد نظر داشته باشید. حافظهی رم 8 گیگابایت هم برای این مدل خاص در نظر گرفته شده اما میتوانید ظرفیت آن را تا 32 گیگابایت هم ارتقا دهید. در این متن ما به معرفی بهترین لپ تاپ طراحی و مهندسی پرداختیم. بهترین راه برای تشخیص لپ تاپ ورکاستیشن از لپتاپ گیمینگ نگاهکردن به GPU یا کارت گرافیک لپتاپ است.

بهترین لپ تاپ گیمینگ

با توجه به بازیهای روز، دلیلی ندارد که برای یک سیستم میانرده کمتر از 32 گیگابایت رم داشته باشید. کارت گرافیکی: مهمترین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید، کارت گرافیکی است. آیا کامپیوتر شما میتواند بازیها را با کیفیتی نزدیک به کنسولهای بازی اجرا کند؟ وجود لپتاپهای گیمینگ برای گیمرهای حرفهای است و حرفهای بودن در این زمینه نشان از نیاز به بازیهای فوق سنگین گرافیکی و کیفیتهای بالا است وگرنه قطعاً یک سری بازیها را میتوان با لپتاپ معمولی هم اجرا کرد. این مدل از بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسر از کارت گرافیک انویدیا جیفورس RTX 3060 از نوع GDDR6 با ۶ گیگابایت حافظه استفاده میکند. تکنولایف به شما کمک میکند تا بدون هیچ مشکل و دردسری مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید و در کمترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید. گزینه بهتر این است که یکی را انتخاب کنید که با هر دو نقطه قوت کار کند؛ مثلا CPUهای اصلی نسل ۱۱ اینتل “Tiger Lake” هم شارژ را خوب نگه می دارد، هم عملکرد بالایی دارد.

نکته دیگر در طراحی این لپتاپها رم بالای آنهاست.

برای کاربران این مزیت را داشت که در مرحله سنجش و انتخاب دنبال محصولی بروند که کاملاً از کارایی محصول در آن موضوع مطمئن هستند و لازم نیست تغییری دهند یا در بین راه از عملکرد بد محصول گلایه کنند. این اتفاق جدا از سودی که به علت تولید چند محصول و البته تبلیغات برای شرکتهای تولیدکننده داشت برای کاربران هم مفید بود. نکته دیگر در طراحی این لپتاپها رم بالای آنهاست. با رشد صنعت بازیسازی و پیشرفت طراحیهای 3 بعدی و گرافیک بازیهای رایانهای دیگر هر سیستم و سختافزاری نمیتواند این بازیها را اجرا کند و نیاز به یک سیستم قدرتمند هست تا بتواند بدون نقص این بازیها را اجرا کند. این لپتاپ را میتوان تقریبا یک تبلت دانست، چرا که ابعاد بسیار کوچک و وزن کمی دارد، این کار باعث شده تا یکی از بهترین گزینهها برای حمل و نقل به حساب آید. لپ تاپ راگ گیمینگ ایسوس یکی از بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس موجود در بازار برای گیمرها و انجام بازی های خفن و جدید روز دنیا می باشد.

رم سرعت همان پردازش را بالاتر میبرد و به سیستم این اجازه را میدهد زودتر بتواند امر محوله را انجام داده و بهترین عملکرد را تکرار کند. مثلاً یک مهندس برای طراحی مدل سهبعدی یا یک انیمیشنساز نیاز به سیستمی دارد که بتواند از پس خواستهٔ وی برآید و این امر را از لپتاپ معمولی نمیتوان انتظار داشت. عموماً لپ تاپ ورک استیشن قیمت بسیار بالایی دارد و این قیمت بالا به علت استفاده از cpu یا همان هسته مرکزی پردازش و gpu یا همان کارت گرافیکهای پرقدرت آنهاست که بتواند در کنار سیپییو از پس خواستهٔ سنگین کاربر در جهت کمک به مشاغل برآید. معمولاً شرکتهای سازنده لپتاپهای گیمینگ سعی در طراحی خاصی برای اینگونه لپتاپها دارند و بیشتر حالت فانتزی و طراحیهای بزرگتر و اغراق شدهای به بدنه اینگونه لپتاپها میدهند که مخاطبان خاص را بهاصطلاح گیمرها را جذب کنند مثلاً سعی در نشاندادن سیستم خنک کنده اینگونه لپتاپها به کاربر با قابی بزرگ دارند یا مثلاً در اکثر موارد، آرم این شرکتها برای لپتاپ گیمینگ متفاوت است.

اما برای بازی و گیمینگ داشتن رشته های بیشتر (Threads) تاثیر زیادی ندارد ولی با این حال پردازنده های نسل 10 به بهتر کردن عمل کرد و اجرا کردن روان بازی کمک می کنند. لپ تاپ گیمینگ در سایز های 15 اینچ عموما با وزن بین 2 تا 3 کیلوگرم این امکان را به شما می دهد . این بازی می تواند بر روی هر پردازنده ای که برابر یا بالاتر از پردازنده نسل ششم i5 باشد ، به راحتی اجرا شود . گفتنی است این مدل دارای درگاههای متنوع ارتباطی است که دست شما را برای انتقال اطلاعات باز خواهد گذاشت. با وجود آن که این مدل در رده قیمتی خود مدلی منحصر به فرد به نظر می رسد اما نباید از نقاط ضعف آن که همان عدم وجود وب کم و قاب ضخیم است چشم پوشی کرد. خوب اگر دارین لپ تاپی با گرافیک بالای 110 وات بر میدارین احتمال خییلی زیاد پردازنده شما هم TDP 45 واتی داره یا از پردازنده های رده بالای سال ساخت خودش مثل i7 11800h استفاده میکنه و اگر زیر 90 وات بر میدارین احتمالا 35 واتی هستش یا پردازنده های سری ضعیف تر مثل i7 11370h بر روی این لپ تاپ ها قرار گرفته است .

این بود راهنمای خرید سیستم گیمینگ.

سایر مشخصات این دستگاه را در باکس زیر مشاهده کنید. اگر میخواهید یک سیستم منطقی که ارزش قیمت به کارایی فوقالعادهای دارد را تهیه کنید، باید این بخش را با دقت بخوانید. Alienware m17 R3, Razer Blade 15 (2020), Asus ROG Zephyrus G14, این سه لپ تاپ به همراه مدل های دیگر جزء بهترین ها هستند که ما در این مقاله به معرفی و بررسی آن ها پرداخته ایم. این بود راهنمای خرید سیستم گیمینگ. اما با توجه به هزینهای که برای خرید آن میکنید، از عملکرد آن رضایت خواهید داشت. عموماً تفاوت فاحشی ندارند چون در طراحی این لپتاپها توجه تولیدکننده معطوف به سختافزار قدرتمند بوده اما میتوان گفت از لحاظ سیستم خنککننده و وزن باتری معمولاً مشخص هستند. و اصل ماجرا به نظرم برای برند ام اس آی MSi است که لپ تاپ های گیمنگ بینظیری در این بازه ی قیمتی دارد.

اگرچه به دلیل کم یاب بودن ریزتراشه باکیفیت و خوش قیمت، این لپ تاپ ها خیلی سریع نایاب می شوند. جای تعجبی نیست که Asus TUF Gaming F17 سنگین ترین لپ تاپ گیمینگ موجود در این فهرست نیز هست. در این یادداشت سعی شده تفاوت این دستهبندیهای تخصصی لپتاپ برای شما بیان شود که شما هم بتوانید بر اساس نیاز خود و استفاده تخصصی که مدنظر شماست لپتاپ مناسب را انتخاب کنید و همچنین بدانید که لپ تاپ ورک استیشن چیست و با لپتاپ گیمینگ و معمولی چه تفاوتی دارد؟ مانند لپتاپ ایسوس TUF Gaming A15 که با توجه به اینکه سال گذشته عرضه شد اما با این وجود هنوز هم به لطف پردازنده هشت هستهای Ryzen 7 4800H یکی از بهترین لپ تاپ های مناسب بازی ۲۰۲۱ است. این دستهبندی و تولید لپتاپ در دهه اخیر که استفاده از سیستمهای رایانهای فراگیرتر شد و مشاغل بهنوعی به محاسبات سیستمی و دقیقتر وابسته شدند به وجود آمدند و امروزه خیلی از محاسبات و اندازهگیری و طراحیها را هوش مصنوعی انجام میدهد و این کار بهدقت و تولید بدون اشکال کمک شایانی کرد.

البته از طریق پورتهای خروجی تصویر میتوان این دستگاه را به مانیتور های جداگانه با کیفیت 4K هم متصل کرد. بدنه دستگاه مات است و اثر انگشت را به خود جذب نمیکند و وزن آن تنها 2.25 کیلوگرم است. 1080 از نوع IPS که با زاویه دید بیشتر و مصرف باتری کمتر قابلیت پشتیبانی از کیفیت تصاویر فول اچ دی با صفحه نمایش مات و ویژگی های سخت افزاری که در ادامه به آن اشاره می کنیم یک انتخاب مناسب است. زاویه دید صفحه نمایش 178درجه بوده و به لطف مات بودن برای کار در محیط های باز و روشن نیز بسیار مناسب می باشد. در قسمت راست لیست مذکور اسم و عکس لپ تاپ HP و در سمت چپ پایینترین قیمت لپ تاپ HP در فروشگاههای آنلاین معتبر برایتان به نمایش در خواهد آمد.

راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ

پاور Corsair CX 650M نیز میتواند در همین رده قیمتی گزینه مناسبی برایتان باشد. پاور MPG A650GF نیز که 650 واتی است دارای استاندارد 80 Plus Gold بوده و قیمت مناسبی دارد. هرچند RM850x و MPG A850GF نیز در همین رده قیمتی میتوانند انتخابهای قابل قبولی باشند. در نهایت در مورد لپتاپهای معمولی هم باید گفت که پایینترین دستهبندی چه از لحاظ قیمتی و چه از لحاظ سختافزاری لپتاپهای معمولی هستند که برای نیازهای روزمره و خیلی معمولی طراحی میشوند که البته در مقایسه با لپ تاپ گیمینگ و ورک استیشن از لحاظ ظاهری شبیه لپ تاپ ورک استیشن هستند ولی باقدرت خیلی کمتر طراحی و تولید میشوند که البته بیشتر میزان کاربر و بیشترین میزان فروش را هم همین دستهبندی به خود اختصاص داده است. اینگونه لپتاپها طراحی و ساخته شدند که شما بتوانید با لپتاپ خود در هر مکانی و هرجایی بدون نیاز به سیستم بازی کنید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۲

شما نمیتوانید کامپیوتر خودتان را به پلی استیشن ۴ و ۵ یا ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس تبدیل کنید. این سیستم برای کاربرانی که دائما به تجربه بازیهای جدید میپردازند، اصلا مناسب نیست و اگر شما هم از جمله این افراد هستید، بهتر است حداقل به سراغ سیستم میانرده پیشنهادی ما بروید. همچنین این رمهای CL18 از نظر قیمتی نیز مناسب هستند و در مجموع گزینه بسیار خوبی به حساب میآیند. از نظر کیس نیز GREEN Z1 میتواند از نظر قیمتی و ظاهری برای عموم کاربران رضایتبخش باشد. این لپ تاپها بسته به نیاز شخصی هر کاربر تعیین میشود و ممکن است که برای مسائل کاری یا دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرد. این لپتاپ دارای نسل Intel Core i7 با پشتیبانی از گرافیک Nvidia GeForce RTX 2080 Max-Q و حداکثر 24 گیگابایت حافظه رم برای گیمرهای معمولی و حرفهای مناسب است.