خانه هوشمند گیلسا-هوشمند سازی ساختمان-نمایندگی هوشمند سازی

مفهوم اسمارت هوم یا همان خانه هوشمند برای راحت کردن زندگی به وجود آمده است. موارد زیر برخی از امکاناتی است که شما می‌توانید با زندگی در یک خانه اتوماسیون شده بدست آورید. پنجره ها هم مانند درب های خانه های هوشمند، قابلیت کنترل و مدیریت شدن و همچنین اجرای سناریوی مورد نظر را دارند.

این داستان علمی‌تخیلی نیست، بلکه اینترنت اشیا است و جزو کلیدی اتوماسیون خانه هوشمند به حساب می‌آید. این سیستم برای مواقعی خوب است که مثلا هنگام خروج از خانه فراموش می‏کنیم سیستم تهویه را خاموش کنیم یا برای کسانی که ویلای خارج از شهر دارند. در این شرایط سیستم می‏تواند بفهمد که شما نزدیک خانه شده‏ اید و دمای محیط را تنظیم می‏کند تا وقتی رسیدید، دما همان است که مد نظر شماست. این سیستم بیشتر اوقات روی موبایل تنظیم می‏شود که البته جی‌پی‌اس هم باید کار کند.

در جامعه‌ی پرشتاب امروزی، هرچه نگرانی کمتری داشته باشید، زندگی راحت‌تری خواهید داشت. مدیریت تمام دستگاه‌های خانه تنها از یک مکان و رهایی از دردسرهای کوچکی همچون خاموش کردن چراغ قبل از خواب یا تنظیم دمای اتاق هنگام بیدار شدن، یکی از دلایل اصلی افراد برای روی آوردن به خانه هوشمند است. البته بسیاری از سیستم‌های روشنایی بدون نیاز به هاب مرکزی هم می‌توانند به‌خوبی کار می‌کنند و با اجزای دیگر در تعامل باشند. برای مثال لامپ‌های ساخت شرکت Cree یا TP-Link می‌توانند از طریق وای‌فای و برخی دیگر مانند لامپ‌های فیلیپس هیو می‌توانند از طریق بلوتوث گوشی هوشمند و بی‌نیاز از سیستم کنترل، کار کنند.

قابلیت توسعه خانه هوشمند

خانه هوشمند گیلسا-هوشمند سازی ساختمان-نمایندگی هوشمند سازی

امروزه محصولLB600با تکنولوژی روز دنیا و استفاده از تجارب نسل قبلی خود یعنیLB500و با یک انقلاب تکنولوژیک، تنها نمونه ماژولارBMSو از حیث سادگی راه اندازی و عدم نیاز به برنامه نویس توسط نصاب، یک تحول باورنکردنی در این صنعت محسوب می گردد. پرده های هوشمند (اعم از افقی یا عمودی) را می توان به اندازه ی دلخواه (از صفر تا صد) باز کرد یا بست. حسگرهای حرکتی می توانند ساکنان، میهمانان، حیوانات خانگی و دزد را از هم تشخیص داده و کاربر را از رفتارهای مشکوک باخبر سازند.

سنسورها ابزارهایی هستند که می توانند از وضعیت های مختلف خانه نور، دما، رطوبت یا وجود دود گزارش تهیه کنند و با ارسال این گزارش ها برای کنترل کننده مرکزی به کمک پروتکل های ارتباطی امکان اعمال سناریو های از پیش برنامه ریزی شده را فراهم می کنند. مثلا با افزایش دما تا اندازه ای مشخص سیستم سرمایش خود بخود روشن می شود. شرکت Control4 یکی از شرکت های پیشرو در زمینه اتوماسیون خانه و سیستم های متصل برای هتل ها، ادارات و مراکز تجاری است. این شرکت یک سیستم شخصی و یکپارچه را برای هوشمند سازی ساختمان و کنترل دستگاه های مختلف ارائه کرده است که شامل بخش های مختلف از جمله نورپردازی، پخش موسیقی، پخش فیلم، کنترل دما، اینترکام و امنیت است. استفاده از پرده های برقی در کنار لامپ های هوشمند نور خانه را در هر ساعت از شبانه روز تامین می کند. شما حتی می توانید از لوازمی مانند جاروبرقی هوشمند، یخچال هوشمند و ماشین لباسشویی هوشمند استفاده کنید.

  • اتوماسیون کردن خانه این امکان می‌دهد که فقط با نصب یک برنامه بر روی گوشی موبایل، تک تک اعضا خانواده بتوانند سناریو‌های متفاوتی با توجه به علایق و نیاز‌های خود تعریف کنند.
  • با استفاده از ترموستات و سیستم یکپارچه اتوماسیون به دمای دلخواهتان در محیط دست پیدا کنید .
  • یا اینکه برای مطالعه می‏توانید سناریوی مطالعه را انتخاب کنید به این صورت که مثلا همه چراغ‏ها خاموش، چراغ مطالعه روشن و پرده ‏ها بسته ‏شود.
  • قابلیت کنترل از طریق wifi,hotspot و ریموت RF باعت انعطاف فوق العاده این محصول در ارتباط با قسمت های دیگر خانه هوشمند شده است.
  • اطلاعات بیش تر در مورد کنترل خانه هوشمند با فرامین صوتی را در مطلبی که آماده شده است، مطالعه کنید.

در بسیاری از موارد افراد نگران شخصی سازی فضای خود در سیستم صوتی خانه هوشمند هستند. در این حالت می توان گفت که با هوشمند سازی سیستم صوتی منازل مسکونی ، در هر فضا امکان پخش افراد متناسب با سلیقه آن ها وجود دارد. حالا ۲۲ سال از ساخت فیلم «خانه هوشمند»‌ می‌گذرد و تکنولوژی‌هایی چون روشنایی هوشمند، تنظیم دمای هوشمند، قفل هوشمند و جاروبرقی رباتیک آن‌قدر رایج است که دیگر هیچ چشمی از دیدن آن‌ها از تعجب گرد نمی‌شود.

فراتر از آن، احتمالاً با جایگزینی دستگاه‌های قدیمی‌تر با محصولات جدید برای همراهی با فضاهای داخلی و خارجی خود، به مجموعه دستگاه‌های خود نگرانی نخواهید داشت. امکان ادغام یکپارچه این تجهیزات جدید، کار شما را به عنوان صاحب خانه بسیار آسان تر می کند و به شما این امکان را می دهد تا به آخرین فناوری سبک زندگی برتر دسترسی داشته باشید. به منظور کنترل یک خانه هوشمند با موبایل لازم است تجهیزات مختلفی در کنار هم قرار بگیرند و با هم هماهنگ شوند. در یک خانه هوشمند ارزان مسکونی هدف بر آن است تا وسایل منزل با بیشترین بازدهی و حداقل هزینه انتخاب شوند.

محصولات خانه هوشمند Control4

مانیتور خانه هوشمند امکان دسترسی شما به تمام مصرف کننده ها اعم از چراغها، پرده های برقی، سیستم سرمایش و گرمایش، اعلام سرقت، حریق و نشت گاز، سیستم صوتی و همه تجهیزات را فراهم میکند این مانیتور در سایز های مختلف قابل ارائه است. شما می توانید مطابق با سلیقه خود و براساس نیاز دکوراسیون داخلی محیط مورد نظر، کلید لمسی هوشمند مناسب را انتخاب کنید. لازم به ذکر است برخی از تولیدکنندگان اقدام به تولید تجهیزات خانه هوشمند سفارشی نیز می کنند. با تشخیص ورود غیر مجاز توسط سنسورها، لامپ ها به صورت چشمک زن در می آیند. همچنین ورود ناخواسته از طریق اپلیکیشن خانه هوشمند، پیامک یا تماس تلفنی به کاربر اطلاع داده می شود.

شما میتوانید ساعت بیداری خودتان را تنظیم کنید تا علاوه بر بیدار شدن با آهنگ مورد علاقه تان پرده باز شود و همچنین یک ربع قبل از تایم بیداری چای ساز روشن شود تا علاوه بر لذت در وقت خود نیز صرفه جویی کنید. در کمال آرامش از سیستم خانه هوشمند خود استفاده کنید چرا که پس از تمامی مراحل انجام شده ما همچنان در کنارتان خواهیم بود و با پشتیبانی های خود شما را تنها نخواهیم گذاشت. برای تشخیص حریق از اثرات سه گانه آن یعنی دود و حرارت و شعله استفاده می شود. به طور کلی سیستم های اعلام حریق در دو نوع آنالوگ و آدرس پذیر ساخته شده اند. شرکت ایده پردازان با توجه به اهمیت بالای این سیستم و خسارات ناشی از آن طراحی خود را بر اساس استانداردهای روز دنیا مانند استانداردهای NFPA , EN54,LPCB , UL, خانه هوشمند DIN انجام داده و کارفرما را در زمینه نگهداری و تعمیر آموزش خواهد داد .

کنترلر IRRF هوشمند WiFi