دیزل ژنراتور چیست؟

که به طور کامل قادر به رفع تمام نیازها، چه برای تعمیرات و چه اقدامات پیشگیرانه باشد، برای تکمیل فرآیند به بهترین شکل ضروری است. آلترناتور یا Alternator که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند. نوع دیگری از سوء استفاده که عمر ژنراتور را کوتاه می کند اندازه نامناسب است. اکنون بخش اصلی تامین کننده موتور های دیزل ماشین آلات سنگین کاترپیلار می باشد و پکیج های دیزل ژنراتور Olympian و Catepillar هر دو از موتور دیزل پرکینز جهت برخی از توانهای دیزل ژنراتور خود استفاده می نمایند و این خود گویای قدرت و توان برند Perkins می باشد. طیف اصلی محصولات تولید برق آنها شامل تخصص و کیفیت تولید در سطح جهانی است که از یک برند پیشرو جهانی انتظار دارید. Cummins Power Generation فراتر از چالش های امروزی نگاه کرده است و به مشتریان خود کمک می کند تا با توسعه نسل بعدی برق نیازهای آینده خود را برآورده سازند.

در این قسمت سوخت دیزل ژنراتور وارد می شود و حجم این مخزن بر حسب نوع کلیک کنید دستگاه متغیر است. آب و مواد خارجی و آلودگی ها ممکن است در طول مراحل حمل و نقل، انبارداری و نیز هنگام استفاده (داخل باک موتور) وارد سوخت شده و آن را آلوده سازند. زیرا هنگامی که از ژنراتوری استفاده می کنید که برای مدت طولانی کار کرده است، اصطکاک بیشتری در هنگام مالش قطعات متحرک به یکدیگر به وجود آمده است.این بدان معناست که هر زمان که از دستگاه استفاده می شود، از حالت سرد به داغ می رود. دینام در هنگام کارکرد موتور کار میکند و شروع به تولید برق ۲۴ ولت دی سی میکند که از آن برای شارژ باتری استفاده میشود . انرژی حاصل از احتراق گازوئیل باعث چرخش ژنراتور شده و در نهایت برق تولید میکند. رپورتاژ آگهی/ دیزل ژنراتور (Diesel generator) یا موتور برق، دستگاهی است که از یک ژنراتور و موتور دیزلی تشکیلشده و انرژی مکانیکی حاصل از سوخت گازوئیل را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند.

قیمت دیزل ژنراتور

تمام اجزای اصلی – موتور، دینام، سیستم های کنترل و کانتینرها – توسط کامینز ساخته و ساخته می شوند. فراتر از احتراق موتور، انواع مختلفی از دیزل ژنراتورها وجود دارد. سوختن ناقص باعث میشود که تزریق کنندهها بوسیله دوده مسدود شوند و باعث وخامت بیشتر در احتراق و دودهای سیاه رنگ میشود. موتور دیزلی با یک احتراق درونی کوچک روشن می شود. بزرگترین موتور های دیزل در کشتی های اقیانوس پیما استفاده می شود. اندازه موتور بطور مستقیم متناسب با حداکثر انرژی خروجی دارد که ژنراتور می تواند تامین کند. 5. مطابق با سلیقه کاربر: طراحی کانوپی با توجه به شرایط محیطی و بسته به نوع استفاده کاملاً منطبق بوده و با رنگ دلخواه خریدار تهیه و نصب می شود.

شکیب در تشریح ارزیابی نحوه گسترش حریق در حادثه ساختمان پلاسکو گفت: نتایج مطالعات نشان میدهد که آتشسوزی پلاسکو به واسطه وضعیت نادرست ناشی از بهرهبرداری و عدم رعایت ضوابط مبحث سوم مقررات ملی ساختمان، پس از شروع به سرعت توسعه یافته است. وی همچنین به ارزیابی وضعیت فرماندهی و مدیریت عملیات حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت: فرماندهی عملیات پلاسکو مطابق قانون مدیریت بحران کشور بر عهده شهردار تهران بوده است و باتوجه به حضور به موقع شهردار تهران و پذیرش فرماندهی حادثه و تعیین جانشین مناسب به عنوان فرماندهی عملیات (معاون حمل و نقل و ترافیک) چالشهای جدی در مدیریت عملیات حادثه رخ نداده است. همانطور که در بخشهای قبلی مقاله نیز اشاره کردیم، دستگاههای دیزل ژنراتور از یک موتور دیزلی و یک ژنراتور تشکیل شدهاند و همکاری این دو بخش با اجزای دیگر این دستگاه باعث تولید انرژی الکتریکی میشود. دیزل ژنراتور از چه اجزایی تشکیل شدهاست؟

7. افرادی که خارج از شبکه زندگی می کنند و به منبع برق قابل اعتماد احتیاج خواهند داشت. ما برای درک نیازهای انرژی منحصربفرد شما وقت صرف می کنیم و راه حل های نوآورانه و قابل اعتماد انرژی ارائه می کنیم که با مشخصات فردی شما مطابقت دارد و به شما آرامش می دهد. بنابراین در موتور ژنراتور منظور از ژنراتور، تولید کننده است و موتور که به آن پیشران یا محرک گفته می شود دستگاهی است که انرژی را برای به کار انداختن وسایل نقلیه، دستگاههای دیگر، یا تولید الکتریسیته به کار مکانیکی تبدیل می کند. با در نظر گرفتن تأثیر از دست دادن درآمد قابل توجه، سرمایهگذاری در خرید یک دیزل ژنراتور آماده به کار قانع کننده است.

دیزل ژنراتور های صنعتی بزرگتر از 8 کیلو وات (11 کیلو ولت آمپر) تا 2000 کیلووات (سه فاز 2500 کیلو ولت آمپر) برای دفاتر بزرگ ، مجتمع ها و کارخانه ها استفاده می شوند. همزمانساز خودکار ولتاژ، فرکانس و پارامترهای فاز و ولتاژهای باسبار زمانیکه سرعت توسط موتور فرماندار یا ECM تنظیم میشود را از ژنراتور میخواند. این موتور های دیزل عظیم با خروجی قدرت 90000 کیلو وات، به نوبه خود در حدود 60 تا 100 دور در دقیقه، و 15 متر ارتفاع را دارا می باشند.

انواع دیزل ژنراتور

وی افزود: متاسفانه به رغم ابلاغ مبحث ۲۲ در سال ۱۳۹۲ تاکنون سازوکار عملیاتی شدن الزامات این مبحث جهت مراقبت و نگهداری ساختمانها به دلایلی مانند تغییرات مدیریتی در ساختار وزارت راه و شهرسازی انجام نشده است و لذا ابهامات زیادی در روند تعیین مسئولیتها در حوادث ناشی از عدم تعمیر و نگهداری صحیح ساختمان مانند پلاسکو وجود دارد. علاوه بر افزایش اصطکاک، این تغییرات سریع دما برای ژنراتور بسیار سخت است. در صورتی که تمامی اقدامات بیان شده در قسمت بالا را به صورت دوره ای انجام دهید، علاوه بر اینکه مطمئن خواهید شد تأمین برق اضطراری توسط دیزل ژنراتور به خوبی صورت می گیرد، می توانید تضمین کنید که این دستگاه طول عمر بالاتری خواهد داشت.

گازوئیل با توجه به جابجایی ساده ای که دارد تقریبا در همه جای ایران در دسترس است. ژنراتورها همچنین حداقل یک بار در سال به خدمات حرفه ای نیاز دارند. وی اضافه کرد: نقص در سیستم رایزر تر و کپسولهای آتش نشانی موجود در ساختمان و عدم وجود سیستم رایزر خشک در ساختمان که منجر به از دست رفتن زمان بهینه کنترل حریق و انجام لولهکشی شلنگهای نواری برای رساندن آب به کانون آتش شده است براساس محاسبات انجام شده مهار آتش سوزی در هر یک از طبقات درگیر حریق نیازمند تامین حداقل 480 متر مکعب آب به صورت مستقیم بوده است که رساندن این حجم آب از پایین به ارتفاع حدود 40 متری از زمین در مدت آتش سوزی، حتی با بهترین ابزار و ادوات عملا غیرممکن بوده است و حتی در صورت رساندن این حجم آب به طبقات با توجه به مواد قابل اشتعال امکان اطفای حریق وجود نداشته است.

تغییر ولتاژ یک ژنراتور پس از خرید تقریباً غیرممکن است. در اینجا یک راهنمای کوتاه در مورد نحوه تعمیر و نگهداری بر طول عمر دیزل ژنراتور قرارداده شده است. نحوه تولید برق در دیزل ژنراتور به چه صورت است؟ میزان برقی که دیزلهای ژنراتور مخصوص منازل و محیطهای کوچک تولید میکند، برابر با یک الی 20 KVA کیلو وات آمپر و میزان برق تولیدشده توسط دیزل ژنراتور مخصوص کارخانهها و مجتمعهای بزرگ 2000 کیلو وات آمپر است. بدلیل وجود ذرات ناخالصی و آب در سوخت و آسیب زدن این ناخالصی ها به دیزل ژنراتور و کاهش عمر موتور دیزل از فیلترهای مخصوص استفاده میشود. راه حل قوی مبتنی بر ابر و برنامه های موبایل و وب کاربر پسند ما به شما امکان دسترسی از راه دور به سیستم خود را هر زمان که به آن نیاز دارید، می دهد و به شما امکان می دهد تصمیم بگیرید و به سرعت بر اساس آنها عمل کنید تا پاسخگویی را بهبود بخشید و زمان خرابی را کاهش دهید.

جهت مشاوره رایگان در مورد خرید دیزل ژنراتور می توانید با کارشناسان مجرب واحد فروش شرکت پایور دیزل آسیا یکی از معتبرترین تولید کنندگان دیزل ژنراتور در ایران ارتباط حاصل فرمایید. هر مدل بهعنوان یک واحد استاندارد کارخانه در دسترس است، یا همچنین میتواند با طیف گستردهای از امکانات اضافی اختیاری و تغییرات سفارشی مانند: سوکتها، پانلهای توزیع، مخازن سوخت اضافی یا توسعهیافته، پانلهای ATS، ارتقاء پنل کنترل، قراردادهای خدمات و مهار صوتی های بنابراین اگر نمی توانید دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستید در وب سایت ما بیابید، همین امروز با متخصصان ما تماس بگیرید. براساس مستندات موجود در زمان رسیدن گروههای آتشنشان 4 واحد صنفی در ضلع شمالغربی طبقه دهم ساختمان کاملا درگیر حریق بوده که به علل مختلف گسترش آتش به تمامی طبقات در طول زمان 4 ساعت رخ داده است. با تخریب این قسمت از سطح و افتادن آن با ضریب ضربه دینامیکی روی سقف طبقه دهم، اتصالات دو تیر اصلی این سقف که بر اثر حرارت دچار افت مقاومت شده بودند، در اطراف چشمه جنوب شرقی دچار شکست شده و در نتیجه دو تیر مرتبط با آنها و نهایتا سقفهای متکی بر آنها تخریب میشود.

کاربرد دیزل ژنراتور PowerCommand Cloud که از طریق هر یک از دستگاه های دیجیتال شما قابل دسترسی است، زمان خرابی را کاهش می دهد و قابلیت اطمینان سیستم را در کل شبکه شما بهبود می بخشد. لذا با توجه به تجهیزات موجود استراتژی تیم آتش نشانی مبنی بر خنک کردن سازه در حد امکان جهت کاهش ریسک تخریب ساختمان و تخلیه کامل مناسب ارزیابی میشود. و همین روش در کاهش توان مصرفی به صورت بالعکس انجام خواهد شد. وی در جمعبندی کاستیهای پلاسکو از منظر تاسیسات برقی گفت: پلاسکو در خصوص موارد اساسی مانند سیمکشیهای خارج از ضوابط، افزایش مصرف کنندهها بدون درنظر گرفتن کلید و هادی متناسب، سیستم اعلام حریق، برق اضطراری مناسب و چراغهای خروج ایمن دچار مشکل بوده است همچنین تابلوهای کنتور نیاز به بازسازی داشته و بخشهای ترمینال آن براساس اعلام مسئول تاسیسات ساختمان در مواردی دچار سوختگی شده بودند.

در نگاه اول دستگاه دیزل ژنراتور از دو قسمت اصلی موتور دیزل و ژنراتور (آلترناتور یا دینام) تشکیل یافته که موتور دیزلی وظیفه تامین نیروی مکانیکی لازم و ژنراتور وظیفه تبدیل نیروی مکانیکی به نیروی الکتریسیته یا جریان برق را بر عهده دارد. اگر طوفان یا خاموشی منطقه باعث مشکلات برق شود، موتور برقها، برق را تامین میکنند. از نظر راحتی، سهولت و هزینههای جاری، ژنراتورهای سیار هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. هر یک از مدلهای دیزل ژنراتور کاربردهای خاص خود را دارند. برندهای معروف تولیدکننده انواع دیزل ژنراتور که بهعنوان محصولات باکیفیت و پرفروش، مشتریان زیادی را به خود جذب کردهاند، عبارتند از: ولوو، دوئیتز، مکالته، لوول، استامفورد و پرکینس. صرف نظر از معماری سیستم قدرت مورد نیاز برای برآورده کردن نیازهای بازار یا برنامه شما، کامینز ترکیبی عالی از تخصص طراحی راه حل، تجهیزات یکپارچه و نرم افزار ارتباطی و همچنین خدمات عملیاتی و تعمیر و نگهداری مداوم را برای کمک به شما در حفظ یک عملیات انعطاف پذیر در سایت خود ارائه می دهد.

شما می توانید برای طراحی، ساخت، راه اندازی و سرویس کل سیستم های از پیش یکپارچه، از جمله مجموعه های ژنراتور، سوئیچ های انتقال، سیستم های موازی و نظارت از راه دور، به کامینز وابسته باشید. اولین نکتهای که معمولا در زمان خرید هر دستگاهی از جمله دیزل ژنراتور برای مشتری اهمیت دارد، مسئله قیمت است. همچنین نیاز به تهیه پروتکل عملیاتی مشخص جهت هماهنگی بین دستگاههای عملیاتی مانند نیروی انتظامی و سازمان آتشنشانی جهت نحوه برخورد با شهروندان با توجه به ضعف آگاهی عمومی از اهمیت تخلیه به موقع در ساختمان در معرض خطر فروریزش میباشد. با توجه به شرایط تحریم در کشور ایران این موضوع از اهمیت دو چندان برخوردار است.

از قرار دادن دستگاه در محیط های مرطوب باید اجتناب شوند . شکیب همچنین در ارزیابی فرآیند مدیریت بحران در حادثه پلاسکو اظهار داشت: همجواری ساختمان با ساختمانهای آسیب پذیر و عدم وجود فضای باز در تمامی اضلاع ساختمان باعث عدم دسترسی مناسب نیروهای آتش نشانی به کانون آتش و تحت تاثیر قرار دادن عملیات آواربرداری و امداد و نجات به علت نگرانی از تخریب ساختمانهای مجاور به خصوص پاساژ کویتیها بوده است. عضو کمیته فنی و حقوقی شورای شهر تهران در حادثه پلاسکو اظهار کرد: در شیوهنامه نحوه تعیین بازرسان حقیقی و حقوقی ساختمان و نحوه احراز صلاحیت ابهام وجود دارد و امکان ابلاغ اخطاریههای غیرایمن بودن ساختمان پلاسکو و تجهیزات آن به مالک و مسئول نگهداری ساختمان پلاسکو و پیگیری تخلفات آنها فراهم نشده است. پس از تعیین توان الکتریکی مورد نیاز وقت آن است که به کاتالوگ سازندگان دیزل ژنراتور مراجعه نموده و مدل مناسب را انتخاب نماییم.

این عضو کمیته هماهنگی و ویرایش متن نهایی گزارش حادثه ساختمان پلاسکو ادامه داد: براساس بررسیهای انجام شده، ساختمان پلاسکو دارای یک موتورخانه مرکزی بوده که سوخت ورودی آن از نوع سوخت مایع و گازوئیل بوده و برای تغذیه دیگهای بخار و دیزل ژنراتور ساختمان در طبقه زیرزمین ذخیره میشده است. وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس بررسیهای انجام گرفته ایجاد سازوکار اجرایی برای عملیاتی شدن این مبحث میتوانست از به وجود آمدن فاجعه پلاسکو جلوگیری کند. شکیب ادامه داد: شیوهنامه تشخیص صلاحیت برای شرایط احراز مسئول نگهداری ساختمان توسط وزارت راه و شهرسازی ابلاغ نشده است. به همین خاطر است که متخصصان برای نصب این مدل ژنراتورها در فضای اتاق دیزل یا بیرون از ساختمان یا محیطکار از محفظههای مقاوم در برابر آبوهوا (کاناپی) استفاده میکنند. ‫آخرین نوآوری توسعه تکنولوژی آن هم به سال 2013 و ارائه موتورهای گاز سوز برمیگردد. شرکت پایور دیزل آسیا با 40 سال سابقه در صنعت دیزل ژنراتور می تواند مشتریان را در این مهم یاری نماید.

دیزل ژنراتور چیست