طراحی خانه سه خوابه، انتخاب سفید خانواده شیرازی!

از این رو با حفظ کالبد اروپایی بناها، عناصر معماری ایران را با آن آمیختند و سبکی بیآنکه از سیر تطور برخوردار باشد، خلق کردند. بلکه در دکوراسیون سنتی ایرانی هر قسمت از منزل که فضای خالی روی دیوار وجود داشت از پرده استفاده می کردند و به نوعی پرده جزئی از تزئینات به حساب می آمد. تاریخگرایی و بومگرایی معماران ایرانی از طریق آموزههای نظری اندیشمندان پست مدرن مانند رابرت ونتوری و چالرز جنکس به وجود نیامد بلکه در تجربیات معماری لویی کان و مباحث مطرح شده حسن فتحی در کتاب معماری برای فقرا ریشه داشت. همونطور که احتمالا میدونید ایران باستان پهنه وسیعی داشته و از مرزهای هند تا سواحل مدیترانه اما به هر ترتیب در قرن هفتم میلادی، ایران جزو اولین مناطقی بود که اسلام رو پذیرفت و از اون زمان اسلام تاثیر زیادی بر هنر و معماری ایران گذاشت.

از فضای زیر نیم طبقه بخاطر ارتفاع کم و دنج بودنش، استفاده های زیادی می توان برد، با نورپردازی ویژه این قسمت، می توان این حس را حتی تقویت کرد. باید اذعان کرد بهترین طراحی دکوراسیون داخلی منزل در ذهن همه افراد معنای یکسانی ندارد و فاکتور های زیادی در انتخاب آن تاثیرگذارند. در سالهای کنونی، دیزاین آپارتمان مدرن نیز مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. آنان تأثیرگذارترین گروه در تثبیت اصول و مفاهیم معماری مدرن در ایران بودند. گرایش اصلی معماران ایرانی در دو دهه بعد از انقلاب، معماری در راستای میراث فرهنگی و معماری سنتی ایرانی بودهاست و حداقل در ساختمانهایی که زیر نظر دولت به اجرا میرسیدند، گرایش دیگری نمیتوان یافت. باید گفته شود که قیمت ساخت ویلا چند درصد از هزینه طراحی داخلی آن بیشتر خواهد بود. گاهی با ایجاد یک هارمونی دقیق و هماهنگ بین مبلمان، رنگآمیزی فضا، کفپوش و سایر عناصر تزئینی ارزان قیمت میتوان زیباترین دکوراسیون منزل و بهترین دکوراسیون داخلی را خلق کرد.

بنابراین شاهد افزایش همه روزه طرافداران این سبک طراحی داخلی در بین اقشار مختلف مردم هستیم. مؤلفین کتاب عقیده داشتند قوانین سنت نیروهای خلاقه انسان را از خود ملهم میسازد و همه جامعه در قالب یک کلیت واحد انسجام مییابد. سرویس خواب مجموعه ای است که تقریبا در همه منازل به چشم می خورد. همچنین باید به رفاه، آرامش و راحتی کاربران توجه ویژه ای داشته باشید. 1. در طراحی داخلی ساختمان با چوب به نورپردازی توجه کافی داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم هر آنچه لازم است درباره طراحی داخلی منزل با چوب بدانید برای شما بیان کنیم و پس از بیان نکته های طراحی داخلی با چوب نمونه هایی برای ایده گرفتن شما آورده ایم، تا انتها همراه ما باشید. شاید سفید را بتوانیم بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان معرفی کنیم. 2. برای طراحی داخل ساختمان با چوب طیف رنگی مناسبی را انتخاب کنید. پشت درب آینه داری که داخل جعبه سیاه دم درب ورودی خانه نصب شده، یک کمد کفش و لباس مخفی شده. طراحان داخلی در این دوره احساس کردند تولید انبوه وسایل منزل فضاها را ملایم، خسته کننده و بدون هیچ گونه ویژگی، متمایزکرده است به این ترتیب بیش از هر زمان دیگر مردم به دنبال طراحان داخلی بودند تا با اشیاء خارجی که در سفرهای خود به خارج از کشور یافت می شد، کاشی های آینه دار، اشکال هندسی گوناگون و غیره، زرق و برق را به خانه خود بیاورند.

بسیاری از طراحان داخلی به این نکته توجه دارند و طرح هایی را برای اتاق خواب ایجاد می کنند که شیک، زیبا و کاملاً کاربردی هستند. یکی اینکه یا یک تم احساس سنتی، روستایی و یا یک تم احساس شادتر که در خانههای بزرگ عصر استعمار دیده میشد را باید انتخاب کنید. معمولاً شکل ها یا طبیعی هستند یا غیـرقابل مشاهـده یا هندسی. یکی از قسمتهایی که معمولاً در طراحی داخلی منزل ایرانی نادیده گرفته میشود، حمام و سرویس بهداشتی است. به این صورت که با طراحی نقشه مناسب منزل به راحتی می توان فضاهای عمومی همانند نشیمن ، پذیرایی ، آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و … اما بدون هیچ شکی می توان گفت مهمترین نقطه کشور که بیشترین مسافر را در ایام تعطیل جذب می کند، شمال کشور به ویژه استان مازندران است که دارای بهترین طبیعت کل کشور بوده و فاصله بسیار کم 3 ساعته تا پایتخت دارد.

قیمت طراح داخلی خانه

هنر و معماری در این جامعه سنتی بر اساس این قواعد شکل گرفتهاست. تابلوهاي نقاشي هم همگي هنر خودم هستند. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که دوست دارند هم از سبک طراحی داخلی مدرن و هم از طراحی کلاسیک در خانه خود استفاده کنند، سبک انتقالی به شما پیشنهاد داده میشود. این روزها افراد دوست دارند آشپزخانه شان در دکوراسیون داخلی خانه نقش داشته باشد، و برای رسیدن به این هدف اغلب آشپزخانه اُپن را ترجیح می دهند. معماری این افراد تحت تأثیر معماری مدرن مکتب وین، معماری اکسپرسیونیست آلمان قبل از دهه ۱۹۳۰ میلادی و آرت نووی فرانسه شکل گرفت.

کافی است نگاهی به اطراف بکنیم تا ببینیم که خط غالب در معماری، خط مستقیم طراحی داخلی منزل به سبک مدرن است. ابتدا به سراغ کلمه مدرن می رویم تا مفهوم مدرن و مدرنیته برایمان روشن شود و بعد از آن است که میتوانیم در مورد دکوراسیون مدرن اظهار نظر کرده و معیاری برای سنجش آن بیابیم. تنها معماری که در نیمه دوم قرن بیستم ایران، سبک مدرن و بدون اقتباس منحصر به خود را داشت، داریوش بوربور بود. معماری تاریخگرا و بومگرا در گستردهترین معنا آموزهای خواستار بازآوردن یا تداوم رسوم و باورهای فرهنگ بومی است.

طراحی داخلی خانه کلاسیک

1- در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، بخصوص در فضاهای محدود باید از سبک های مینیمال استفاده کنید، چرا که فضاهای کوچک با شلوغی و بهم ریختگی و داشتن اجزای زیاد در چیدمان کوچکتر و بسته تر بنظر میرسند. به طور کلی مبلمان فضای زیادی را در سالن نشیمن به خود اختصاص میدهند، بنابراین انتخاب میز جلو مبلی تاثیر زیادی در نتیجه نهایی چیدمان دارد. قیمت هر متر طراحی داخلی منزل در مقایسه با هزینه ساخت آن بسیار کمتر می باشد و در حقیقت نسبت به هزینه مصالح برای ساخت خانه به طور کامل به بودجه چندانی نیاز ندارد. دکوراسیون داخلی منزل با چوب طبیعی و باکیفیت، فضایی خلق می کند که هیچ عنصر دیگری در معماری داخلی و خارجی یارای رقابت با آنرا ندارد. معماری تاریخگرا به عنوان جریانی موازی با جو غالب معماری مدرنیستی ایران، بین دهههای ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ خورشیدی شکل گرفت و به شدت تحت تأثیر جریانات روشنفکری ایران در آن دههها بود.

یکی دیگر از چوب های خوبی که می توان از آن در طراحی و دکور خانه استفاده کرد، چوب درخت سرو است. در هر اتاق بزرگترین قطعه، معمولا مهم ترین و گران ترین قطعه است، به همین دلیل مهم است که به سراغ یک قطعه بزرگ بروید و راه خود را از آن جا شروع کنید؛ برای مثال در اتاق ناهار خوری از یک میز ناهار خوری، در اتاق نشیمن از مبلمان و کاناپه های راحتی و در اتاق خواب از تخت خوابتان شروع کنید؛ قطعا این قطعات مهم ترین و بزرگترین وسایل در طراحی هر قسمت به شمار می روند، پس توجه کردن به آن ها برای طراحی خانه جدیدتان ضروری است.

وارطان هوانسیان که نماینده این گروه و شیفته جریان تجددخواهی عصر رضاشاه بود، در یادداشتهای خود معماری مدرن ایران را با کشف حجاب مقایسه میکرد و معتقد بود همانگونه که زنان پیش از این در زیر چادرهای سیاه محبوس بودند، خانههای نیز زیر دیوارهای بلند و کاهگلی محصور بودند و معماری مدرن با به کار بردن شیشه و آهن بناها را از حجابی که گرفتارش بودند رهانید. ولی در نهایت هیچیک از معماران مدرنیست ایرانی نتوانستند به اصول معماری مدرن شکل گرفته بعد از چهارمین کنگره سیام وفادار بمانند و حتی هوانسیان در پی دادن رنگ و بوی ایرانی به کارهای خود رفت. گرایش به معماری مدرن از سالهای میانی حکومت رضا شاه، از سوی معمارانی چون گابریل گورکیان، وارطان هوانسیان، پل آبکار و رولان مارسل دوبرول حمایت میشد. نباید سبک دکوراسیون امروزی را با سبک دکوراسیون مدرن یکی در نظر گرفت. چگونه می توان وسایل و لوازم را طوری بچینیم که حداکثر استفاده از فضا را کرده باشیم؟

طراحی داخلی خانه کوچک دوبلکس

از عوامل دیگر گسترش معماری مدرن، آغاز ساخت و ساز شهرکهای و انبوهسازی مسکونی در سالهای دهه بیست و سی خورشیدی بود. در این جامعه معمار همان عارف و صوفی طریقت است که از سرچشمه ازلی سیراب میشود و تبلور معماری او چیزی جز انعکاس هستی نیست. این سبک برخلاف معماری مدرن که سعی در نزدیک ساختن فضاهای عمومی و خصوصی دارد، مانند نمونههای گذشته معماری ایران از قواعد جدایی فضاهای عمومی و از خصوصی تبعیت میکند. ستفاده از خطوط منحنی بر خلاف خطوط مستقیم، فضاهایی ایجاد میکند که صرفاً مکعبی شکل نیستند؛ بنابراین، در معماری معاصر فرد ساختمان را به اشکال گرد میبیند. شکل ظاهری این میز از ویژگی های منحصر به فرد آن است که آن را به مدلی خاص تبدیل کرده است.

طراحی داخلی خانه سنتی

5. این نکته را فراموش نکنید که برای طراحی داخل ساختمان با چوب از هر مدل چوبی نمیتوانید استفاده کنید. رضا شاه به باستانشناسان ایرانی و غیرایرانی که در ایران مشغول کار بودند، امر میکرد تا در معماری باستانی ایران مطالعه کنند و حاصل را در خدمت سبک ملی و معماری بناهای رضاشاهی قرار دهند. معماری معاصر اگر هم از خطوط مستقیم استفاده کند، یعنی اگر واحد حجم را مکعب بگیرد، این مکعبها را به روشهای شگفتانگیزی گردهم میآورد تا ترکیب متمایزی از حجمها خلق شود. اگر در میان قیمت های ساخت یک ویلا اختلافی وجود دارد. 4. اگر برای طراحی دکوراسیون داخلی با چوب از چوب با داشتن گره ها و طرح و رنگ طبیعی و در کل با حفظ حالت طبیعی آن استفاده کنید به خوبی حس گرمی طبیعت به محیط وارد میشود و نیاز شما به استفاده از اکسسوری های دیگر کاهش می یابد. ایده ها و اشیاء بسیاری برای انتخاب و تصمیم گیری وجود دارند به طوری که روند طراحی خانه قطعاً می تواند برای شما یک سرگرمی باشد.

طراحی داخل خانه چوبی

قالی و فرش دستبافت، کرسی، پشتی، مخده های بزرگ، تخت های بزرگ به همراه بالشتک های بزرگ برای لم دادن، دیوارکوب های قدیمی، سفال و ظروف سفالینه، مبلمان خاتم کاری شده، صندلی های چوبی منبت کاری شده، در و پنجره های ارسی، گلیم یا گبه، چراغ های نفتی، صندوقچه های بزرگ، مهره های فیروزه ای، سماورهای زغالی قدیمی، ظروف مسی، نقاشی های دیواری، چوب، آجر، کاهگل، کاشی ها و سرامیک های پر طرح و نقش، آینه، پرده های کلفت سرمه دوزی شده، پشم و پارچه های طرح دار، پارچه هایی با الگوهای بته جقه، شمعدان، آب نما و یا حوضچه های کوچک به همراه ماهی و گل های شمعدانی که همگی مثال هایی از المان ها و عناصر تشکیل دهنده این سبک می باشند. اما از پایان جنگ جهانی دوم، حرکتی برای ساخت واحدهای مسکونی جدید آغاز شد که در آنها از مصالحی مانند آجر، تیرآهن و بتن به کار برده میشد.

طراحی داخلی خانه پنجاه متری

زیرا اینگونه به نظر میرسد که میخواستهاید یک سری لوازم را به زور در کنج یک منطقه به عنوان پذیرایی بگنجانید و ابهت این قسمت را از بین ببرید و فضایی با کیفیت بسیار پایین را ارائه کنید. در این مرحله نقشه ها باید تکثیر شوند و در اختیار مخاطب قرار گیرند و معمولا از ارائه نقشه اصلی، که برای ایجاد آن بسیار زحمت کشیده شده است، خودداری می گردد. اما باید توجه کنید هر رنگ را برای چه فضایی استفاده می کنید. این نقش به خاطر حمایتهای چندوجهی سران و دولتمردان نظام جمهوری اسلامی، پر رنگ تر از معماران پیشگام در این زمینه است. پیش تر 5 نکته مهم و اساسی را در رابطه با طراحی داخلی منزل با چوب برای شما بیان کردیم.

قیمت طراحی داخلی مسکونی

با توجه به مطالب بالا، یکی از ویژگی های مهم خانه های دوبلکس امکان تقسیم فضایی بهتر در پلان این خانه ها است. بهتر است در این سبک تعادل را رعایت نمایید اگر قسمتی از رومبلی، پرده و یا وسایل دیگر پر نقش و نگار و طرح دار هستند حتما سعی کنید یک قسمت را ساده در نظر بگیرید تا تعادل برای زیبایی فضای دکوراسیون منزلتان بر قرار باشد. برای طراحی داخلی با چوب چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟