واژه نامه اصطلاحات ارز دیجیتال تمام لغات تخصصی رمز ارز ها و ارز دیجیتال | حسینی بایننس

هر کریپتوکارنسی یک نماد ۳ حرفی دارد که برای مشخص شدن آن در پلتفرم­ های معادلاتی استفاده می­‌شود. فردی که وارد یک معامله می‌شود می‌تواند برای جلوگیری از ضرر در معامله، قیمتی را مشخص کرده و به صرافی اعلام کند که اگر قیمت به آن حد رسید معامله را ببندد. معیاری برای اندازه‌گیری سرعت یک ماینر به منظور حل هش است تا احتمال دریافت پاداش https://hoseinifinance.com/blog/digital-currency-training/glossary/ را بررسی کند.

Know Your Customer یا احراز هویت مشتری، به فرایندی اشاره دارد که طی آن، ارائه‌دهنده خدمات مالی باید اطلاعات مشتریان خود را هنگام ثبت‌نام جمع‌آوری و تأیید کند. نهادهای حاکم در حوزه‌های قضایی کسب‌وکار به‌منظور جلوگیری از پول‌شویی این الزامات را اعمال می‌کنند. هودل یا هولد کردن؛ این اصطلاح از همان کلمه انگلیسی HOLD به معنای نگهداشتن می‌آید.

صرافی ارز دیجیتال (CRYPTO EXCHANGE)

به عنوان مثال بایننس یک صرافی بزرگ مبادله‌ی ارزهای دیجیتال است. صرافی‌های آنلاین خارجی به دلیل تحریم‌ها، محدودیت‌های زیادی دارند که به هنگام ثبت‌نام باید به آن‌ها توجه داشته باشید. به افراد تازه وارد به دنیای ارزهای دیجیتال ماهی گفته می شود که سرمایه بسیار ناچیزی را وارد می کنند و تحت تاثیر نهنگ های بازار هستند.

معامله فیوچرز یا قرارداد آتی

جستجوگر بلاک، یک موتور جستجو برای پیدا کردن ارزهای دیجیتال است که به کاربران این امکان را می­‌دهد اطلاعات لازم در مورد تراکنش‌­ها، آدرس‌­ها و دیگر موارد را پیدا کنند. کریپتوکارنسی یا ارز رمزنگاری شده (رمزارز یا ارز رمزپایه)، نوعی پول است که به‌عنوان اطلاعات رمزگذاری شده و دیجیتالی وجود دارد و مستقل از هر بانک یا مرجع مرکزی عمل می‌‎کند. رمزنگاری از ریاضیات پیچیده برای تنظیم، ایجاد و انتقال وجه استفاده می­‌کند. به معاملاتی که در کوتاه‌ترین زمان برای کسب سود انجام می‌شوند اسکالپ می‌گویند. معامله‌گرانی که از این روش استفاده می‌کنند باید به طور لحظه‌ای اخبار و قیمت‌ها را پیگیری کرده و از نوسانات کوچک سود کسب کنند.به دلیل بسته شدن معامله در کوتاه مدت امکان ضرر در آن کمتر است. به دلیل اینکه در معاملات مارجین میزان ضرر هم به همان اندازه‌ی ضریب اعمال شده افزایش می‌یابد این روش برای افراد با تجربه مناسب است.

  • حداکثر عرضه شامل کلیه سکه های است که قبلاً تولید شده (استخراج شده) به علاوه سکه های که هنوز تولید نشده و قرار هست که تولید شود.
  • فروش بیش از حد کوتاه مدت است و پس از آن قیمت ها متعادل و اصلاح می شود.
  • پس از رسیدن به حدود 20,000 دلار، در عرض چند روز قیمت بیت کوین تقریبا 45 درصد افت کرد.
  • از طرف دیگر باید اذعان داشت که موانع زیادی بر سر راه تشکیل چنین اینترنتی وجود دارد؛ چراکه تشکیل آن به معنای کاهش نظارت دولت‌ها و سازمان‌های مختلف بر فعالیت مردم است.
هر چه سهم بیشتر باشد، شانس تایید معاملات و دریافت پاداش بیشتر است. در ارزهای دیجیتال شیلینگ به تبلیغ یک ارز دیجیتال یا پروژه ICO گفته می شود. هدف این پروژه استفاده از فناوری بلاکچین جهت ایجاد برنامه های کاربردی که باعث شود اعتماد، مسئولیت و شفافیت در معاملات تجاری جهانی افزایش یابد. در ارزهای دیجیتال زمانی از لغت “چنگال” استفاده می شود که در شبکه بلاکچین یک تغییراتی در کد منبع پروژه انجام و نسخه جدیدی ایجاد می شود. علت ایجاد فورک در شبکه بلاکچین، ارائه راه حل برای رفع اختلاف نظرات فنی، اضافه کردن ویژگی جدید و یا برای برگشت مبالغ از دست رفته است. “حمله گرد و غبار” زمانی اتفاق می افتد که مقدار کمی ارز دیجیتال به کیف پول های کاربران تصادفی ارسال می شود تا آدرس های متعدد را به یک نفر واحد متصل کنند.

واژه نامه اصطلاحات ارز دیجیتال تمام لغات تخصصی رمز ارز ها و ارز دیجیتال | حسینی بایننس