ویژگی های طراحی داخلی رستوران سنتی

چاپ قلمکار یکی از روش های چاپ روی پارچه است که در قدیم با قلمو و رنگ های طبیعی انجام می شد؛ اما امروزه برای سرعت بخشیدن به این کار، با استفاده از قالب های چوبی حکاکی شده و رنگ های طبیعی انجام می شود. بهتر است در برخی قسمتهای یک رستوران سنتی به جای استفاده از میز و صندلی حتماً از نیمکت و یا تختهای بزرگتر چوبی استفاده شود. اگر در حال طراحی آشپزخانه خودتون هستین یا قصد بازسازی خانه و آشپزخانه خودتون رو دارین، حتماً بهتون توصیه میکنیم دوتا مطلب آشپزخانه مدرن و 14 مدل کابینت مدرن رو نگاهی کوتاه بندازین. همچنین می توان از پته دوزی و پارچه های قلمکار به عنوان رو انداز سینی، سفره، پرده و روکش کوسن ها استفاده کرد.

طراحی داخلی باغ رستوران

این سبدها بسیار محکم و بادوام هستند و جلوه ای از طبیعت را به فضا هدیه می کنند. معمولا از این سبدها برای نگهداری وسایل یا به عنوان گلدان، زیر بشقابی، سینی و زنبیل یا کاربردهای متنوع دیگری که سازنده در ذهنش داشته است، استفاده می شود. میزهای که برای رستوران انتخاب می شود دو نفره، چهار نفره، شش نفره و هشت نفره می باشد. طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی قطعاً موضوعی سلیقهای است اما باید بدانید که آشنا بودن با ویژگیهای یک رستوران سنتی ایدهآل میتواند به شما کمک کند تا چه به عنوان یک مشتری و چه به عنوان فردی که یک رستوران سنتی دارد، انتخاب بهتری داشته باشید.

بیشتر بدانید تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک در چیست؟ بیشتر بدانید دکوراسیون داخلی منزل ایرانی چه ویژگیهایی دارد؟ از دیگر اصول طراحی رستوران سنتی این است که در رستورانهای سنتی بیشتر از چوب استفاده کیشود و به همین منظور باید میز و صندلیها و نیمکتها از جنس چوب طراحی داخلی رستوران با چوب باشند. از سوی دیگر ساختمان با بهره گیری از آب و هوای مرطوب نیمه گرمسیری، ساختمان در حدود ۶۵٪ از زمان به طور طبیعی تهویه می شود. وقتی از این بازارها دیدن می کنید، فلزکارهایی را می بینید که مشغول پرداخت و صیقل دادن ظروف مسی هستند. وقتی مشتری ها احساس راحتی کنند، فروش بیشتر خواهد شد و در نتیجه سود بیشتری برای شما به ارمغان دارد. وقتی وارداین فست فودهای زنجیره ای می شوید ، مجموعه ای از نشانه های حسی با دقت تنظیم شده و با هم کار می کنند تا هزینه شما را به حداکثر برسانند و ناراحتی شما را به حداقل برسانند.

طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران

این طرح، ظرافت، سادگی و تمایز را با هم ترکیب کرده است، زیرا رنگ ها به صورت حرفه ای ترکیب شده اند و از تزئینات متفاوت و سنتی و متمایز برای جلوه دادن به بهترین شکل مکان استفاده شده است. برای غلبه بر چنین وضعیتی، کافه رستورانها باید بدانند چگونه روشنایی طبیعی را با افکت های ملایم روشنایی مصنوعی ترکیب کنند. به دلیل همین ترکیب رنگی هم شما توجهتون خیلی زود به ظرف نارنجی و قوری قرمز جلب میشه. در پایان هم اشاره ای به قیمت کابینت آشپزخانه میکنیم یک راهنمای مناسب برای قیمت گیری کابینت داشته باشین. با نصب لامپ های مناسب می توان زیبایی محیط رستوران را دو چندان کرد. از این ظروف می توان برای پخت و پز، صرف غذا یا به عنوان ظروف دکوری استفاده کرد. طبیعتا صرف غذای ایرانی در فضایی که از فرهنگ و رسوم ایرانی نشات گرفته باشد، لذتی مضاعف دارد.

طراحی داخلی رستوران با چوب

اگر پنجرههای قدی دارید چیدمان میزها را طوری در نظر بگیرید که مهمانها بتوانند از منظره یا ویوی رستوران شما لذت ببرند. فکر کنید در یکی از شبهای سرد فصل زمستان وارد رستوران گردیده و درحالیکه کاپشن، پالتو و چتر تر خود را به همراه دارید مجبورید روی صندلی بنشینید! یکی از مهمترین کاربرد های کابینت استیل، استفاده در آشپزخانه ها و رستوران های بزرگ، بیمارستان ها و آزمایشگاه هاست. یکی از مهمترین بخشها در طراحی داخلی رستوران توجه به تعداد میز و صندلی هاست. انتخاب مناسب سبک پنجرههای رستوران سنتی نیز موردی است که باید حتماً به آن توجه شود. بر روی این تختها حتماً از گلیم و فرشهایی با طرح سنتی استفاده کنید و در کنارههای آن پشتیهایی سنتی و زیبا قرار دهید. هر فردی که برای غذا خوردن با خانواده، دوستان و آشنایان رستوران سنتی را انتخاب میکند، میخواهد لحظاتی را در فضایی پر از آرامش که به دکوراسیون آن نیز توجه زیادی شده است، بگذراند و بر روی میز و صندلیهای چوبی و دکوراسیونی جذاب غذا بخورد که در ساختشان از طرحهای سنتی و نمادهای به کار رفته در برخی جاذبههای تاریخی و خانههای قدیمی استفاده شده است.

دکوراسیون داخلی رستوران باید به گونه ایی طراحی شود که احساس راحتی و آرامش را بریا مشتری به همراه داشت باشد و همچنین از هر لحاظ مناسب برای پذیرایی و صرف غذا باشد. در این رستوران، با اجرای موسیقی سنتی ایرانی، علاوه بر جسم، از روحتان نیز پذیرایی خواهد شد! دکوراسیون رستوران سنتی میتواند احساسی سرشار از گرما، آرامش و امنیت خاطر را به مشتریان القا کند که هیچگاه در یک رستوران مدرن به این شکل وجود ندارد. تنوع فراوان در اندازه و شکل این پارچه های سنتی، باعث می شود که کاربردهای مختلفی هم داشته باشند؛ از جمله به عنوان رومیزی یا رانِر رومیزی گرفته تا دکوراتیو های دیواری و غیره. در این مقاله به نکته هایی درباره ی چگونگی طراحی دکوراسیون و فضای مناسب برای مشتریان می پردازیم . از این نکته غافل نشوید که سبک طراحی فست فود جدید میتواند به یکباره غوغایی درون شهر بر پا کند و باعث شود اکثر افرادی که به رستورانگردی علاقهمندند جذب یک محیط شوند.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

بعد از اهمیت دادن به کیفیت غذا، نوع فضای پیرامون نیز در جذب مشتری بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل گذشته از کیفیت مطلوب غذا، طراحی داخلی و دکوراسیون رستوران یکی از مهمترین عوامل در جذب مشتری است. مواد مصرفی رستوران در کیفیت غذایی که به دست مشتریان میدهید نقش اساسی دارد. رستوران محبوب مرشد، غذاهای سنتی ایرانی را به بهترین نحو و بالاترین کیفیت طبخ و به مشتریان عرضه میکند. دومین موردی که باید به آن توجه شود این است که برای آنکه رستوران سنتی جلوه زیباتری داشته باشد و تزئینات به کار رفته در آن بیشتر به چشم بیاید، لازم است سیستم نورپردازی مناسبی در قسمت تزئینات و تابلوهای روی دیوار نصب باشد و جذابیتهای فضا را بیشتر نشان دهد. از سبد بافته شده می توان به همان شکلِ بدون رنگ و خام استفاده کرد اما گاهی برای آن که طرح و رنگ خاصی به آن بدهند، قسمت هایی از آن را با رنگ یا نخ های رنگی تزئین می کنند.

طراحی داخلی کافه رستوران

رستوران های روباز فضایی جذاب را ایجاد می کنند که بسیاری را از مسافت های دور به سمت خود می کشاند. انتخاب طرحهای کلاسیک و زیبا برای کف رستوران سنتی میتواند جلوهای لوکس و در عین حال سنتی به فضای رستوران ببخشد. در صورت اهمال در ایجاد فضای مناسب و خلاقانه، فضای یک رستوران سنتی به یک محیط کهنه و فرسوده و یا محیطی شلوغ و پر از آلودگی بصری تبدیل می شود. پارچه های قلمکاری شده هم از دیگر صنایع دستی محسوب می شود که مرکز آن در اصفهان است.

دکوراسیون داخلی رستوران ها

به کار بردن چوب، خاک، سنگ، لوازم تزئینی سنتی و هر آن چیزی که به دکوراسیون رستوران کوچک حس سنتی میبخشد، میتواند انتخاب مناسبی باشد. به کار بردن دیوارپوشها و کفپوشهای مناسب همچون، سنگ، چوب یا طرحهای سنتی میتواند ایده خوبی باشد، تنها چیزی که باید به آن توجه کرد استفاده از طرحهای روشن و خلوت است تا رستوران سنتی کوچکتر از آنچه که هست به نظر نرسد. در این نوع رستورانها بهتر است از رنگهای روشن و نورپردازی مناسب استفاده شود و جزئیات خیلی نزدیک و کنار هم قرار نگیرند تا بهتر به چشم بیایند. در حالی که بعضی دیگر به همان شکل و شمایل باقی مانده اند و در کنار عناصر مدرن، جلوه ای منحصر به فرد از دنیای معاصر و کهن را خلق می کنند. بدین ترتیب مشتریان مدت زمان کمتری در رستوران می مانند و جا برای باقی مشتریان نیز فراهم می شود. ورودی یک رستوران نیز به نوعی مانند دکوراسیون داخلی آن اهمیت زیادی دارد.

این کار میتواند در استفاده مفید از ظرفیت رستوران نیز به شما کمک کند. یکی از محبوبترین غذاهای رستوران سه گوش گریل، برگر ایتالیایی است که ترکیبی مخصوص از گوشت و قارچ و پنیر زیاد است. اصولا طراحی دکوراسیون رستوران ها به شکلی است که با استفاده از علایق و احساسات مشتریان آن ها را به سمت خود جذب کند و بالعکس مشتریان نیز معمولا به دکوراسیون داخلی رستوران برای انتخاب رستوران مد نظر خود توجه می کنند. انواع مختلفی از پارچه های دست دوز در سراسر کشور ایران پیدا می شود اما پته دوزی یکی از اصیل ترین آن ها است. افرادی که سلیقه خاص دارند، در رستورانهای کلاسیک حضور پیدا میکنند. این را به خاطر داشته باشید که با احترام به مشتری میتوانید اعتبار بسیاری را جذب کنید. ممکن است در نظر اول به نظرتان بیاید که با این کار فضا را دنجتر کرده اید، ولی باید بگوییم که این کار هم اندازه و تعادل مخصوص به خودش را دارد.

برای خلق چنین فضایی لازم است عناصر اصیل و مرسوم در دکور رستوران ایرانی را بشناسید تا با استفاده از آن ها و پیاده سازی ایده های مدرن و خلاقانه، فضایی منحصر به فرد و چشمگیر ایجاد کنید. قرار دادن طاقچه در دکوراسیون رستوران سنتی ایده فوقالعادهای محسوب میشود. همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، آشنایی با اصول طراحی رستوران سنتی میتواند به شما در انتخاب یک رستوران سنتی فوقالعاده کمک کند. استفاده از رنگ های پر هیجان و مبلمان و المان هایی که به ایجاد محیطی نشاط آور کمک کنند، از بایدهای طراحی این گونه فضاها هستند.

یکی از رموز موفقیت در طراحی داخلی رستوران ((منحصر به فرد)) بودن آن است.مهمترین نکته در طراحی داخلی رستوران طرح و نقشه و تصور شما از چیدمان اسباب و وسایل و رنگ آنها می باشد، پس در ابتدا قبل از اینکه درباره طراحی داخلی رستوران خود با گروه طراحی داخلی رستوران صحبت کنید، سلیقه خود را لحاظ کرده و با گروه متخصص درمیان بگذارید. قدمت هنر سفالگری به دوران قبل از امپراتوری ایران و هشت تا ده هزار سال پیش از میلاد برمی گردد. ترمه یزد هم یکی دیگر از پارچه های ابریشمی بسیار زیبا است که معمولا رشته های ظریفی از نخ طلا در آن وجود دارد. از جمله این سبکها میتوان بازی با افراد دیگر را اشاره کرد که فوقالعاده مهیج، جذاب و فان دنبال میشود چرا که شما باید با سایر افراد مبارزه کنید تا بتوانید خود را در آشپزی ثابت کنید. استفاده از یک گلدان، تابلو و یا هر چیز دیگری که توجه افراد را جلب کرده و در نظرشان زیبا بیاید میتواند در جذب مشتری به شما کمک کند.

طراحی دکوراسیون داخلی کافه رستوران

کشور ایران در زمینه هنر صنایع دستی تاریخچه ای غنی و پربار دارد و همه ما ایرانی ها علاقه فراوانی به استفاده از این صنایع دستی در دکوراسیون خانه و مکان های دیگر داریم. به جز این میز مشترک، چیدمان میزها و صندلی های دیگر به گونه ای است که فضای عمومی تری را فراهم می کند. همانگونه که تصاویر روایت می کنند طراحی داخلی و خارجی بسیار مرتبط انجام شده است. بسیاری از هنرمندان محلی از فرصت نمایش آثارشان به شدت استقبال می کنند پس به احتمال زیاد با عرضه کارهای خود در رستوران شما به صورت رایگان مشکلی نخواهند داشت. افراد باید نور کافی برای دیدن جزئیات غذای خود را از این منابع نوری دریافت کنند. افراد ابتدا جذب دکوراسیون و طراحی رستوران خواهند شد.

بهتر است برای قسمت طاقچهها، بالای همه تابلوهای نصب شده روی دیوار و هر بخش که به نظر میرسد نیاز به دیده شدن دارد، نورپردازی مناسبی تعبیه شود. برای دیدن تورهای ارزان و همچنین آفر تورهای لحظه آخری استانبول می توانید از لینک های بالای همین صفحه استفاده کنید. برای ساخت این سبدها، الیاف درخت خرما را به هم می بافند. طراحی دکور رستوران ایرانی به سبک سنتی، هنوز هم بسیار محبوب و مورد استقبال مردم است. در واقع می توان گفت متریال و رنگ هایی که انتخاب می کنید، سبک دکور فست فودی شما را تعیین می کنند و برای طراحی هر چه زیباتر دکوراسیون فست فود می توان از متریالی مانند چوب و یا آجر استفاده کرد و همچنین برای اینکه مشتری با اشتها غذای خود را میل کند، می توانید از رنگ های آتشین مانند قرمز و نارنجی بهره بگیرید.

مرکز اصلی این هنر دستباف، استان خورستان در جنوب ایران است. را باشند. پس همانطور که تا به حال متوجه شده اید با کمی دقت و حوصله میتوانید هنر و زیبایی را مهمان رستوران خود کنید. استفاده از متریال مناسب برای دکوراسیون داخلی رستوران میتواند تاثیر زیادی در زیبایی آن داشته باشد. نمونه بارز آن را در این تصویر مشاهده میکنید. همانطور که در این تصویر مشاهده میکنید چوب به کار رفته در دکوراسیون داخلی این رستوران توانسته آرامش و دنجی زیادی را به این فضا هدیه دهد. احساس گرمایی که به خاطر وجود چوب و نیمکتهای راحت این رستورانها وجود دارد، در کنار یک موسیقی سنتی زیبا، احساس راحتی بیشتری به مشتریان میبخشد و لحظات فوقالعادهای را در ذهن رقم میزند. در کنار اینکه کفپوش به راحتی تمیز میشود باید در برابر فرسایش ناشی از وسایل سنگین و مواد اسیدی و بازی که در رستوران استفاده میشود نیز مقاومت بالایی نشان دهد.