ارسال اظهارنامه ارزش افزوده حسابنو آموزش مالیات و حسابداری | تکس مپ

اگر آن را به موقع پرداخت نکنند و یا از پرداخت آن سرپیچی کنند، مشمول پرداخت جریمه می شوند. البته این دوره فرجه ی 15 روزه دارد که اگر موفق نشدید در دوره ی اصلی مالیات خود را پرداخت کنید، در فرجه ی 15 روزه مالیات خود را به خزانه ی دولت واریز کنید. مالیات بر ارزش افزوده ، نوعی مالیات غیر مستقیم است که مشتری یا مصرف کننده آن را همراه بهای خرید خود به فروشنده یا تولید کننده پرداخت می کند و تولید کننده نیز موظف است که مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند. از طریق سامانه ارزش افزوده می‌توانید با کد اقتصادی استعلام بگیرید.

کارفرمایان و صاحبان مشاغل و کسب و کارها می تواندد برای پیشگیری از جریمه دیر کرد یا ارائه اطلاعات اشتباه و غیر دقیق با موسسات خدمات مالی و حسابداری مشورت نمایند و از آنها کمک بگیرند . ضمن اینکه VAT درآمد مالیاتی را به میزان قابل توجهی برای دولت افزایش می دهد . مالیات بر ارزش افزوده، نوعی مالیات چند مرحله‌ای است که براساس درصدی از ارزش افزوده ایجاد شده در کالاهای فروخته شده یا خدمات ارائه شده در هر مرحله از واردات، تولید و توزیع آنها اخذ می شود. یعنی، در هر یک از مراحل مختلف واردات، تولید یا توزیع کالاها و خدمات، توسط خریدار، پرداخت می شود و آن خریدار نیز در حین فروش کالا یا خدمت آن را از خریدار بعدی دریافت می کند و این زنجیره، ادامه دارد تا کالا و خدمت به دست مصرف کننده نهایی برسد. یکی از انواع مالیات های غیر مستقیم، مالیات بر ارزش افزوده می باشد که ضوابط مربوط به آن، در قانون مالیات بر ارزش افزوده، تعیین شده است. به طور خلاصه، مالیات بر ارزش افزوده، به مالیاتی گفته می شود که در هر مرحله از فرایند تولید و توزیع و واردات کالاها و خدمات، بر مبنای ارزش افزوده ایجاد شده، تعلق می گیرد و پرداخت کننده نهایی آن، مصرف کننده می باشد.

مهلت ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم زمستان ۱۴۰۱ تا تاریخ ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

مالیات بر ارزش افزوده در تمامی مراحل تولید و توزیع و فروش توسط عرضه‌کننده (فروشنده) از خریدار دریافت می‌شود. ۸- انجام تسویه حساب مالیاتی در پایان دوره های مالیاتی سه ماهه حداکثر ظرف مدت پانزده روز از تاریخ انقضاء ارسال اظهارنامه. آماده داشتن مشاوره رایگان در زمینه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده باشید. مالیات ارزش افزوده برای سال 1402، مرکب از مالیات 6 درصد و عوارض تعیین شده 3 درصدی است . مالیات ارزش افزوده به سه دسته تولیدی، درآمدی و مصرفی تقسیم می‌شود.

افزایش قیمت بنزین از امروز ؟ | بنزین آزاد 7 تومان بنزین سهمه ای 5 تومن می شود؟!

ارسال اظهارنامه ارزش افزوده حسابنو آموزش مالیات و حسابداری | تکس مپ

پس از پر کردن کد رهگیری سامانه شماره اقتصادی و توضیحات روی گزینه ثبت درخواست کلیک کنید. یکی از مهم‌ترین تصورات اشتباهی که میان مردم رایج است این است که مالیات بر ارزش افزوده تنها شامل مصرف کننده نهایی می‌شود. این در حالی است که کسب و کارهایی که در روند تولید و توزیع محصول نقش داشته‌‌اند نیز باید این مالیات را پرداخت کنند. به عبارتی مالیات بر ارزش افزوده به مابه التفاوت مالیات و عوارض فروش با مالیات و عوارض خرید در یک دوره معین؛ گفته می‌شود.

  • VAT مانند سایر فرایند های اقتصادی دارای معایب و محاسنی برای پرداخت کنندگان می باشد .
  • بله کلیه مبالغی که تحت عنوان قبض آب ، برق ، گاز و تلفن از مشترک اخذ میگردد مشمول قانون مالیات غیر مستقیمی بوده و باید پرداخت شود البته پس از پرداخت این مبلغ سایر قوانین مالیاتی دیگر بر این موارد وارد نبوده و صدق نمی کند .
  • در این جا، خریدار کالا یا خدمات شما، وزارت راه و شهرسازی بوده و شما موظف هستید، مالیات بر ارزش افزوده صورت وضعیت خود را بر اساس قرارداد منعقده با کارفرما، واریز کنید.
  • اگر فعالیت کسب و کار شما، معاف از مالیات باشد، مالیات فعالیت هایی که مشمول مالیات نیستند، لحاظ نشده و تنها فعالیت هایی که مشمول مالیات هستند، مشمول دریافت مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود.
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تابناک می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. در انتهای صفحه، گزینه «صحت مندرجات اظهارنامه تنظیمی مورد تأیید بوده و…» را تیک بزنید. از منوهای سمت راست «فهرست پرونده های مالیاتی» و سپس روی «پرونده های درآمد» کلیک کنید. برای دسترسی به نمایندگی‌های سپیدار سیستم، به این صفحه مراجعه کنید.