پلان ترمینال دانلود پروژه و پلان های معماری کامل طراحی ترمینال | memarinavaz

پلان ترمینال دانلود پروژه و پلان های معماری کامل طراحی ترمینال | memarinavaz

بنا بر افزایش جمعیت و نیاز روز افزون مردم شهرداری تهران تصمیم گرفت درحوالی میدان توپخانه یک پایانه مسافربری بزرگ به سبک اروپایی احداث نماید و در سال 1353 ترمینال جنوب تهران مورد بهره برداری قرار گرفت. با توجه به این ویژگی‌ها، ترمینال ۵ هیثرو به عنوان یکی از بهترین پلان‌های ترمینال در دنیا شناخته می‌شود. با ورود خودروها به ناوگان حمل و نقل بین شهری در دوره پهلوی اول ، گاراژها عهده دار برقرار سفرها شدند. بدیهی است که زیاد بودن فاصله پیاده شدن مسافر از وسیله نقلیه درون‌شهری تا محل ساختمان ترمینال بدلیل سنگینی بار مسافر ومسائل اقلیمی از قبیل گرمای زیاد در تابستان و سرمای زمستان تأثیرمنفی در نحوه ارتباطات انسانی به مجموعه و کارکرد راحت و آسایش خاطر مسافر خواهد داشت. ۷) جدایی ورودی و خروجی مسافران برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در دسترسی وسایل نقلیه درون‌شهی وترافیک داخلی. ۲) ارتباط نزدیک ترمینال با مرکز شهر به جهت سهولت دسترسی مسافران ورودی و خروجی به شهر و ترمینال چرا که  حداکثر فعالیت‌های مهم شهر در مرکز شهر اتفاق می‌افتد.

مجموعه 25 پلان کتابخانه ( سایت پلان , پلان , نما , برش , پرسپکتیو و … )

با ورود اتومبیل به ایران در اواخر دوره قاجار و متعاقبلا گسترش روزافزون تعداد خودروها در دهه های پس از آن ، حمل و نقل ، ارتباطات ، معماری و بسیاری از عرصه های زندگی ایرانیان دستخوش دگرگونی چشم گیری شد. تمامی نقشه های ارائه شده در این بخش به منظور کمک به یادگیری دانشجویان و مهندسان عزیز است و میهن بنا هیچ مسئولیتی را در مورد استفاده نادرست از مطالب ارائه شده درسایت نمی پذیرد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. رشد روزافزون تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی، در کنار افزایش وسعت شهرها، سبب افزایش ارتباات بین نقاط مختلف کره زمین شده است؛ به طوری که امروزه، بسیاری از افراد، زمان زیادی را صرف رفت و برگشت روزانه به یک مسیر مشخص می‌کنند. لکن چنین امری نیازمند مکان خاصی است که بتواند بر اساس یک جدول زمانبندی دقیق، خدمات حمل و نقل مقتضی را ارائه نماید.

اصول اولیه معماری و طراحی پلان ترمینال ها

توجه داشته باشید که برتری یک پلان ترمینال به عوامل مختلفی از جمله نیازهای مسافران، جریان ترافیکی، فضاهای عمومی، تسهیلات، تکنولوژی و سبک معماری بستگی دارد. هر ترمینال با توجه به موقعیت جغرافیایی، نیازهای منحصر به فرد و استانداردهای بین‌المللی طراحی می‌شود. پروژه ای که برای شما عزیزان ارائه شده است شامل نقشه ها و سه بعدی کامل یه ترمینال بین شهری با تمامی استانداردها مورد نیاز است.

از این رو قبل از طراحی چنین پروژه هایی بهتر است نمونه های طراحی شده قبلی را مشاهده و به ایده های آنها پی ببریم . اگر شما نیز تا به حال طراحی پلان ترمینال را انجام نداده اید ، می توانید با دانلود این پروژه تا حدودی به مشخصات طراحی پلان ترمینال مسافربری آشنا شوید . پیشنهاد می کنیم قبل از دانلود فایل طراحی ترمینال به توضیحات کوتاهی در این خصوص توجه فرمایید . شما دانشجویان و معماران عزیز میتوانید با دانلود مجموعه ۲۰ پلان ترمینال از سایت معماری آرچکت فایل مورد نظر خود را که به صورت کاملا حرفه ای طراحی و جمع اوری شده است را به صورت کامل و آنی نقشه ترمینال دریافت کنید . در این پروژه ها تمامی سایت پلان ترمینال ها گنجانده شده است تا شما بتوانید با الگو برداری و استفاده از انها به اطلعات بسیار جامع و کاملی در این باره دست پیدا کنید .

زیباترین پروژه معماری فرهنگسرا

مجموعه 20 پلان ترمینال شامل جزئیاتی همچون سایت پلان و پلان و برش و نما و … می باشد که هر نمونه در طرح و فرم های مختلف ارائه شده است . امروزه انواع ترمینال‌های مسافربری به عنوان یکی از مهم‌ترین فضاهای شهری، اهمیت بسیاری در حمل و نقل افراد و کالاها به مقاصد مختلف دارند. از این‌رو طراحی یک ترمینال مسافربری، نیازمند رعایت استانداردهای خاصی است که بتواند پاسخگوی نیاز خیل شهروندان مراجعه کننده به این مکان باشد. از طرفی، افزایش دامنه فعالیت ترمینال‌های مسافربری در کنار تعداد مراجعین بالا، سبب تغییر کاربری اصلی این مکان‌ها و سوق دادن آنها به ارائه هرچه بیشتر خدمات شده است. فضایی که امروز در کشور ما مورد استفاده واقع می‌شود، با ورود اتومبیل به ایران از دوره قاجار تعریف شده است. فناوری مدرن حمل و نقل که در کشورهای اروپایی و آمریکایی بوجود آمد، بسیار سریع در سایر نقاط جهان نیز گسترش یافت.

  • ترمینال‌های مسافربری داری دسته‌بندی‌های مختلفی هستند که بر اساس مسافت تحت پوشش و وسایل نقلیه مورد استفاده صورت گرفته است.
  • این فضا و اصول معماری حاکم بر آن امروزه در مجموعه شبکه حرکتی نمیتواند جایگاهی داشته باشد.
  • بنا به نیاز بسیاری از دانشجویان در طرح 4 و پایان نامه معماری فضاهای خدماتی و از جمله ترمینال مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است.
  • گاه این فضا خود را به ترمینال متصل خواهد کرد و از لحاظ عملکردی به عنوان یک فضای رابط ترمینال و شهر مسافران را درخود  به دلیل جذابیت‌هایی فضایی‌اش جمع خواهد کرد و به عنوان یک فضای سبز تفریحی برای مسافرینی که ساعت‌ها تا حرکت اتوبوس آنها مانده است، فضای خوبی برای گذران اوقات خواهد بود.