خرید مادربرد کامپیوتر Motherboard و قیمت مادربرد کامپیوتر

مادربردهای Mini-ITX شامل یک اسلات PCIe، ۴ پورت ساتا و ۲ اسلات برای RAM هستند. از جمله مادربردهای Mini-ITX، می‌توان به مادربرد Gigabyte Z690I Aorus Ultra اشاره کرد. اگر از علاقمندان به دنیای سخت افزار باشید احتمالا نام رمز ارز چیا را بارها شنیده اید. رمز ارز چیا برخلاف دیگر نمونه های مشابه خود تنها با استفاده از حافظه های ذخیره سازی استخراج می شود و همین امر سبب شده است که یک شرکت چینی، مادربردی را تولید و معرفی کند که به صورت ویژه برای استخراج این رمز ارز طراحی شده است. شرکت Onda به تازگی از محصول جدید خود تحت عنوان Chia-D32H-D4 رونمایی کرده است که بنا به گفته این شرکت این مادربرد به صورت ویژه برای استخراج رمز ارز چیا تولید شده است. از ویژگی های این مادربرد ویژه می توان به چهار شیار حافظه DDR4، پشتیبانی از حداکثر 128 گیگابایت حافظه رم، یک شیار PCle x16، یک شیار PCle x1، یک شیار M.2 و چهار پورت 0.

  • کافی است کابل آن‌ها را از جای خود جدا کرده و به حال خود رها کنید.
  • از آنجا که تقریباً همه قطعات رایانه به مادربورد وصل می‌شوند، این مسئله ساده‌ای محسوب نمی‌شود.
  • متخصصین  و کارشناسان باید به خوبی با کارکرد هر یک از این بخش ها آشنایی داشته باشند تا بتواند در هنگام تعمیرات مادربرد کامپیوتر  ، عملکرد هریک از اجزا را بررسی کرده و نسبت به تعمیرات آن اقدام نمایند.
  • باید اطمینان حاصل کنید که اسلات‌های ساتای کافی برای همه درایوها و دیسک‌های ذخیره‌سازی دارید.

همه دلایل بالا خوب هستند؛ اما به نظر ما دستیابی به کارت های گرافیکی بهتر تنها دلیل قابل توجه برای ارتقاء مادربرد است. اگر شما یک گیمر یا ویرایشگر ویدیو هستید؛ یک ترکیب حدید از پردازنده / مادربرد جدید و یک پردازنده گرافیکی با عملکرد بالاتر باعث می شود که سیستم کاملا متفاوتی را در اختیار داشته باشید. بازی های سریعتر و با تاخیر کمتری اجرا می شوند؛ در حالی که به شما امکان می دهد تنظیمات درون بازی را افزایش دهید تا سطوح شدیدتری از کارت گرافیک قبلی خود را اجرا کنید.

چطور مدل مادربرد را بفهمیم؟ با Command Prompt یا PowerShell

اما به جز این مادربرد، برند ایسوس نیز با مادربرد ASUS B250 MINING EXPERT این روزها توانسته است حسابی جای خود را در میان علاقمندان به این حرفه باز کند. تعمیرات مادربرد کامپیوتر ، یکی از اساسی ترین تعمیرات در حوزه تعمیرات PC است. همه ما به خوبی می دانیم که مادربرد در حقیقت یک مدار الکتریکی است که بخش‌های گوناگون PC مانند واحدپردازنده ی مرکزی، حافظه دسترسی اتفاقی (RAM) و… بر روی آن سوار می‌شوند و بلاک‌های بسیار کاربردی و مهم دیجیتالی نظیربایوس (BIOS) در آن قرار گرفته‌اند. این بورد یکی از قطعات اصلی کامپیوتر به حساب می آید به گونه ای که سیستم عصبی PC را تشکیل می دهد.

تازه های کامپیوتر و اینترنت(گرافیک، موبایل و کامپیوتر جیبی، اختراعات جدید، ترفندها و…)

مادربردهای امروزی بسته به نوع و مدل‌شان ممکن است دارای یک یا چند شیار PCI-E M۲ باشند. بد نیست بدانید سرعت درایوهای SSD با رابط NVMe که در این شیارها نصب می‌شوند بین ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از درایوهای SSD با رابط SATA و بین ۳۰ تا ۵۰ برابر بیشتر از درایوهای HDD با همین رابط است. چیزی که در مورد شیارهای PCI-E باید به خاطر بسپارید نسخه آن‌هاست چرا که نسخه شیار نیز در پهنای باند آن تاثیر دارد (این شامل تمام شیارهای PCI-E چه شیارهای PCI-E معمولی با اندازه‌های ذکر شده و چه شیارهای PCI-E M۲ می‌شود). خوشبختانه اگر اندازه شیار PCI-E از اندازه رابط کارت بزرگتر باشد باز هم امکان نصب کارت در آن وجود خواهد داشت. شیارهای مختلف PCI-E و برخی از کارت‌هایی که قابلیت نصب در آن‌ها دارند را می‌توانید در جدول زیر ببینید.

برای انجام این کار؛ شما نه تنها به یک پردازنده قابل اورکلاک؛ بلکه به یک مادربرد که از اورکلاکینگ پشتیبانی می کند نیاز خواهید داشت. اگر شما گیمر نیستید و بیشتر یک کاربر معمولی اینترنت هستید؛ بهترین انعطاف پذیری شما خرید رم یا هارد SSD است و می توانید به طور کلی از ارتقاء کارت گرافیک خود صرف نظر کنید. یک روش فهمیدن مدل مادربرد کامپیوتر این است که از روی سیستم خود مدل را مشاهده کنید. یکی از روش‌های دسته‌بندی Motherboard ها، بررسی نوع سوکت CPU اون‌هاست.

خرید مادربرد کامپیوتر Motherboard و قیمت مادربرد کامپیوتر